صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

فولاد امشب بدون سرمربی به مصاف الهلال می‌رود

به اميد شگفتی!

حامد جیرودی
روزنامه نگار


فولاد امشب باید در متفاوت‌ترین بازی سال‌های اخیر خود به میدان برود. سرخپوشان اهوازی که تنها نماینده کشورمان در این فصل لیگ قهرمانان آسیا هستند، در حالی باید از ساعت 21:30 امشب در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها به میدان بروند که دوشنبه گذشته و در مرحله یک هشتم نهایی موفق شدند با تک گل ساسان انصاری، 1-0 الفیصلی عربستان را شکست دهند. اما اتفاق مهم و غیرمنتظره‌ای که پس از این دیدار رخ داد، استعفای جواد نکونام از سرمربیگری فولاد بود. این در حالی بود که شاگردان او به پیروزی رسیده بودند و به نظر می‌رسید که فولاد از لحاظ روحی در وضعیت ایده آلی قرار داشته باشد. با این حال، نکو «مشکلات» باشگاه را بهانه کرد و تیمش را در برهه‌ای حساس و در شرایطی که فولاد طبق قرعه به الهلال عربستان خورد، تنها گذاشت. باشگاه فولاد هم با اینکه در ابتدا با کناره‌گیری نکونام مخالفت کرد اما وقتی با او به نتیجه نرسید، با درخواست استعفای او موافقت کرد تا فولاد امروز و با مربیگری موقت حمید رضا رجبی به مصاف تیم سعودی برود. الهلالی که فصل گذشته به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید و یکی از قدرتمندترین تیم‌های باشگاهی قاره کهن به شمار می‌رود. شاگردان رامون دیاز آرژانتینی در حالی خود را به قطر محل برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان رسانده‌اند که 22 بهمن در فینال جام باشگاه‌های جهان مقابل رئال مادرید بازی کردند و با اینکه 5-3 بازنده شدند اما بازنده‌ای سربلند بودند؛ چرا که زدن سه گل به کهکشانی‌ها کار هر تیمی نیست اما آبی‌های ریاض از عهده آن برآمدند. الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هم برابر شباب الاهلی امارات که احمد نوراللهی را در اختیار داشت، 3-1 به پیروزی رسیدند تا حریف فولاد شوند و حالا اگر نماینده ایران، بدون نکونام موفق به شکست دادن این تیم شود، دست به کار بسیار بزرگی زده است. فولاد و الهلال در سال 2015، چهار دیدار در لیگ قهرمانان برابر هم برگزار کردند که دو بازی شان بدون گل به پایان رسید و دو بازی دیگر را الهلال 2-0 برد و حالا باید دید تقابل دو تیم بعد از حدود هشت سال، چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

رجبی: قلب نکونام با فولاد است
حمیدرضا رجبی در نشست خبری پیش از بازی فولاد مقابل الهلال، درباره شرایط تیمش با کناره گیری نکونام گفت:« جا دارد از نکونام تشکر کنم. او در چهارسالی که در فولاد بود، توانست دو جام قهرمانی و همین طور دو سهمیه آسیا کسب کند. امسال هم به چهار تیم غرب آسیا رسیدیم. در رنکینگ جهانی در سال 2022 هم بهترین تیم باشگاهی ایران در دنیا شدیم. ایشان قلب‌شان با ماست و برای فولاد می‌تپد. چون نکونام مربی حرفه‌ای و بزرگی است توقعات‌شان از باشگاه حرفه‌ای بوده و من فکر می‌کنم در این زمینه اختلافاتی پیش آمد. توقعات او برآورده نشد و جدا شد. به نظر من جای او اینجا خالی است. او قبل از شروع بازی‌ها دوست داشت مقابل الهلال قرار بگیریم و تیم را هدایت کند. قسمت نشد و انشاءالله در مراحل مربیگری بتواند به بهترین جایگاه خودش برسد.»
او درباره حریف امشب تیمش هم چنین نظر داد:« درباره الهلال هم باید بگویم که با مدافع عنوان قهرمانی آسیا و نایب قهرمان جهان بازی داریم. من فکر می‌کنم این الهلال یکی از بهترین تیم‌های تاریخ آسیاست. هم بازیکنان خارجی‌شان و هم بازیکنان عربستانی‌شان بسیار با کیفیت هستند. طبیعتاً بازی بسیار سختی در پیش داریم. فولاد واقعاً حریف سرسختی برای همه تیم‌هاست و فکر می‌کنم هر تیمی مقابل ما بازی دارد، کار برایش سخت می‌شود. بازیکنان فولاد لایق بهترین‌ها هستند و تمام توان و انرژی‌شان را در بازی خواهند گذاشت.»
 
دیاز: بازی با فولاد یک فینال است
رامون دیاز، سرمربی آرژانتینی الهلال درباره بازی با فولاد چنین صحبت کرد:« این بازی اصلاً آسان نیست. دیدار سختی با فولاد داریم و این دیدار برای ما مانند یک فینال است. ما با همین روحیه وارد همه دیدارها می‌شویم و با احترام به رقبا، می‌خواهیم به مراحل پایانی صعود کنیم. ما تجربه زیادی در لیگ قهرمانان داریم و می‌خواهیم قهرمان مسابقات شویم. بازی برابر تیم‌های ایرانی همیشه سخت است و ما باید تمرکز زیادی برابر فولاد داشته باشیم. قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ حرفه‌ای و جام حذفی عربستان در برنامه‌های ما است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی