اخبار

رئیس پلیس آگاهی فراجا:
سارقان سابقه دار
 تحت کنترل ویژه پلیس هستند

رئیس پلیس آگاهی فراجا از دستگیری حدود 8 هزار سارق که نیمی از آنها سابقه دار بودند در یک هفته اجرای طرح تخصصی مبارزه با سارقان خبر داد.
سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا در نشست خبری صبح دیروز با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد پلیس برای مقابله با سرقت پرداخت و گفت: ما حدود ۱۵ روز پیش از آغاز طرح تخصصی مبارزه با سارقان، اقدامات اطلاعاتی و تخصصی خود را بر عملکرد سارقان حرفه‌ای در 7 استان تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز، خوزستان، آذربایجان شرقی و غرب استان تهران متمرکز کردیم و در ادامه هم این طرح را که تأکید سردار رادان فرماندهی فراجا بوده به شکل سراسری به اجرا درآوردیم؛ هرچند باید گفت رسیدگی به این موضوع نیازمند اقدام جهادی و فرادستگاهی است.
سردار قنبری گفت: ما بنا داریم در اقدامی جهادی به سارقان حمله کنیم اولین اقدام ما کنترل ویژه و سیستمی سارقان سابقه‌دار است، ما اینها را شناسایی کرده و تحت اقدامات اطلاعاتی قرار می‌دهیم. برای ما مهم است که اولاً نگذاریم جرمی انجام شود و اگر هم انجام شد بدانیم از سوی کدام سارق انجام شده است. قنبری با اشاره به گستردگی شهرها و معابر گفت: این امکان وجود ندارد که ما در تمام کوچه‌ها و معابر مأمور قرار دهیم و البته وظیفه خود را انجام می‌دهیم، اما لازم است که شهروندان هم اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را انجام دهند و حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از اموال خود به درستی استفاده کنند. در زمینه ارتقای ایمنی خودرو‌ها هم با مشارکت وزارت صمت و خودروسازان کمیته‌ای تشکیل شده که به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 استفاده از دستگاه پلی گرافی مغزی
برای جرایم خاص
سردار قنبری ضمن اشاره به وظیفه اصلی پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی یک واحد تخصصی پساجرم است، اما اقدامات این مجموعه می‌تواند در پیشگیری از جرم نقش بسزایی داشته باشد، به طوری که هرچقدر بتوانیم فاصله بین کشف تا وقوع جرم را کاهش دهیم، به همان نسبت می‌توانیم در پیشگیری از جرایم مثمرثمر باشیم؛ چراکه اقدامات ما اگر سریع، بموقع و قاطع باشد مجرمان احساس ناامنی بیشتری خواهند داشت.
رئیس آگاهی فراجا درباره استفاده از تجهیزات جدید در پلیس آگاهی کشور نیز عنوان کرد: امروز در پلیس آگاهی از دستگاه پلی‌گرافی برای کشف حقیقت استفاده می‌کنیم. در گذشته استفاده از این دستگاه‌ها تنها در انحصار چند کشور بود اما امروز این دستگاه در داخل کشور تولید شده و با استفاده از آن می‌توان صحت و سقم اظهارات متهمان را مورد بررسی قرار داد.
 
نگاهی به عملکرد پلیس
از آغاز طرح مقابله با سارقان
سردار قنبری درباره آمار کشفیات طرح ویژه پلیس گفت: در این طرح که یک هفته از آغاز آن گذشته بیش از 8 هزار سارق فراری که مرتکب جرم شده و متواری بودند و تعدادی هم در حین ارتکاب جرم، دستگیر شدند. بیش از ۵۰ درصد این افراد سابقه‌دار بودند.وی با بیان اینکه ۸۸ درصد خودرو‌های مسروقه کشف می‌شود گفت: برای سهولت کار مالباختگان خودرو نیزمی توانند به سامانه پلیس من مراجعه کرده و خودروی سرقتی‌شان را با شماره تلفن همراه مالک خودرو ثبت کنند. از زمان ثبت پلاک تا کشف خودرو پلاک قرمز می‌شود و همکاران ما در اسرع وقت می‌توانند خودرو را کشف کنند.
سردار قنبری درباره اقدامات پلیس برای ایام نوروز نیز گفت: تیم‌های ویژه پلیس آگاهی در جغرافیایی که ممکن است سرقت رخ دهد فعال می‌شوند و تیم‌های پلیس بستگی به جغرافیای جرم در آنجا استقرار پیدا می‌کنند تا بتوانیم جرایم را به حداقل برسانیم.

صدور حکم کارآگاهی برای ۱۶ کارآگاه زن
سردار قنبری از ورود کارآگاهان جدید زن به مجموعه پلیس آگاهی خبر داد و گفت: ۱۶ کارآگاه زن وارد مجموعه پلیس آگاهی شدند، این افراد در تمام امور می‌توانند فعالیت کنند، اما اولویت اول آنان مربوط به پرونده‌های مربوط به زنان است. در پایان این نشست 4 کارآگاه زن حکم شان را از سردار قنبری دریافت کردند.

 

مرگ شرور مسلح با
شلیک تکاوران دلگان

 شرور مسلح که به مأموران گشت یگان تکاوری شهرستان دلگان تیراندازی کرده بود در جریان درگیری با مأموران کشته شد.
سرهنگ محمد خبازی  فرمانده انتظامی دلگان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت:  شامگاه سه شنبه مأموران یگان تکاوری ۱۰۹ دلگان در حال گشت  و برقراری امنیت منطقه در سطح حوزه استحفاظی در محور  دلگان به گنبد علوی بودند که ناگهان یک دستگاه خودروی پژو پارس سفید رنگ بدون پلاک به سمت مأمورین یگان تکاوری تیر اندازی کرد اما با عکس العمل سریع و به موقع مأموران انتظامی، شرور مسلح زمینگیر شد و از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفت که در حال انتقال به مرکز درمانی جان باخت.
فرمانده انتظامی دلگان خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی این شرور مسلح تعداد ۲ قبضه سلاح کلاش، تعداد ۱۰ تیغه خشاب، تعداد۲۸۶ فشنگ جنگی کلاش و تعداد یک قبضه سلاح کلت و یک خشاب و تعداد ۳۱ تیر جنگی، تعداد۶ جفت پلاک سرقتی و دست ساز و مقداری مواد مخدر و یک جعبه میخ های پنچر کن جاده ای کشف و ضبط شد.

جستجو
آرشیو تاریخی