رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

راه اندازی مرکز دائمی استقرار پلیس برای جمع آوری معتادان متجاهر

رئیس پلیس پایتخت از استمرار اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در محله‌های پایتخت تا زمان پاکسازی کامل این مناطق از حضور این معتادان خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بازدید از محله هرندی گفت: شایسته نیست در چنین فضایی که معتادان متجاهر و خرده‌فروشان حضور دارند خانواده‌ها زندگی کنند از این‌رو پیرو تأکیدات فرمانده فراجا ما معتادان متجاهر را از سطح معابر و بخصوص محله هرندی، شوش و دروازه غار جمع‌آوری خواهیم کرد و آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد و بازپروری منتقل خواهند شد. البته این طرح مقطعی نیست و تا زمان پاکسازی این مناطق از حضور معتادان متجاهر ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه این طرح محدود به این مناطق نیست و در سراسر پایتخت معتادان متجاهر جمع‌آوری خواهند شد و با خرده‌فروشان مواد مخدر نیز برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: یک پایگاه ثابت و شبانه‌روزی به عنوان مرکزی برای استقرار مأموران به‌منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان راه‌اندازی می‌شود که این مرکز از روز چهارشنبه در محله هرندی فعالیت خود را به صورت شبانه‌روزی آغاز کرد و در صورت رؤیت معتادان متجاهر بلافاصله نسبت به جمع‌آوری آنها و انتقال‌شان به کمپ اقدام خواهد شد. در حال حاضر هم طی ۴۸ ساعت گذشته ۶۶۰ معتاد متجاهر در سراسر پایتخت جمع‌آوری شده‌اند.
رئیس پلیس پایتخت بر این نکته نیز تأکید کرد که جمع‌آوری معتادان از محله هرندی به معنی فراری دادن آنها به نقاط دیگر نیست. ما در واقع آنها را جمع‌آوری خواهیم کرد نه اینکه اجازه دهیم از هرندی به جای دیگر بروند.
وی درباره فعالیت‌های شبانه دستفروشان در اطراف میدان شوش و خیابان مولوی و خانه‌های پلاک قرمز نیز گفت: طی چند روز آینده این بازارها نیز جمع‌آوری خواهند شد تا دیگر اقلام سرقتی در چنین فضاهایی به فروش نرسد. قطعاً جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت نیز مؤثر است. خانه‌هایی که تبدیل به مراکزی برای مصرف و عرضه مواد مخدر شود از سوی پلیس شناسایی شده و با آن برخورد خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی