صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی با هدف ارزان‌سازی

دولت برای رفاه حال شهروندان و ساماندهی بازار، نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی را برپا می‌کند

 طبق سنوات گذشته در ماه پایانی سال تقاضای عمومی برای خرید کالاهای اساسی افزایش می‌یابد اما برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا، نمایشگاه‌های بهاره برای عرضه کالاهای عیدانه به خانواده‌های ایرانی با قیمت‌های مناسب‌تر برگزار می‌شوند.
به همین منظور نیز نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و ضروری در ایام پایانی سال‌ جاری و ماه مبارک رمضان از ۱۸ تا ۲۸ اسفندماه به مدت ۱۰ روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کالاهای عرضه مستقیم در این نمایشگاه شامل اقلام‌ اساسی و ضروری از جمله روغن نباتی، برنج، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، خرما، ماهی، صیفی‌جات (پیاز و سیب زمینی) و انواع میوه‌ها اعم از پرتقال و سیب می‌شود. علاوه بر اقلام مذکور کالاهایی مانند ماکارونی، کنسروجات، رب گوجه فرنگی، آجیل، کیک، کلوچه، شکلات، انواع شیرینی، آب معدنی، لبنیات و حبوبات نیز عرضه خواهد شد.
التهابات به وجود آمده در بازار کالاهای اساسی و افزایش قیمت‌ها و تقاضای بیشتر برای خرید کالا در ایام پایانی سال متولیان دولتی را برآن داشته که برای رفاه حال شهروندان و ساماندهی بازار، نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی را برپا کنند. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند کالا را بدون واسطه و با قیمت کمتر به دست شهروندان برساند در شرایطی که انواع اقلام اساسی توسط دولت بدون محدودیت تأمین شده است.
در همین راستا نیز نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با هدف اثرگذاری در تعیین تقاضای جامعه هدف و دسترسی آسان افراد به مایحتاج ضروری برگزار می‌شود و کالاها در ۲ گروه اساسی و ضروری عرضه می‌شوند.
شهیاد آبنار مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و ضروری در ایام پایانی سال‌ جاری و ماه مبارک رمضان اعلام کرده است قیمت کالاهای عرضه‌شده در آن ۱۰ درصد کمتر از قیمت بازار خواهد بود.
به گفته وی محل برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی در تهران بوستان ولایت، خلیج فارس، مصلای تهران، حکیمیه و مناطقی دیگر است.
وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از شهروندان و عرضه کالا با کمترین سود از بهمن ماه اقدام به اجرای طرح ویژه فروش از فجر تا فطر کرده است که در آن ۳۴ نوع کالا از جمله انواع برنج خارجی، مرغ گرم و منجمد و گوشت منجمد تنظیم بازار با تخفیفات ویژه و به صورت فروش فوق‌العاده عرضه می‌شود. این طرح در ۹۵۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای سراسر کشور در حال برگزاری است.
طرح فجر تا فطر هم ایده‌ای برای ارزان‌سازی کالاهای اساسی در اسفندماه و ماه رمضان است که با همکاری بخش خصوصی و اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی