صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

هشدار وزیر خزانه‌داری سابق امریکا درباره اقتصاد

وزیر خزانه‌داری سابق امریکا هشدار داد که با وجود اقدامات فدرال رزرو، نرخ تورم همچنان بالا است و اقتصاد این کشور را در مسیر فروپاشی قرار داده است. لری سامرز که در دولت‌های بیل کلینتون و باراک اوباما، رؤسای جمهوری پیشین امریکا خدمت کرده است، در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ گفت، فشارهای تورمی در اقتصاد نشان می‌دهد که سیاست پولی سختگیرانه فدرال رزرو تاثیر محدودی داشته است. سامرز اظهار داشت: وقتی که به خاطر فشارهای تورمی ناچار می‌شوید سریع‌تر اقدام کنید، خود را در مسیر فروپاشی یا درهم شکستگی قرار می‌دهید. به نظرمن هر دوی این اتفاقات خطراتی واقعی در شرایط کنونی محسوب می‌شوند.

 

تل‌آویو عامل عدم توافق اربیل و بغداد

غالب محمد، عضو سابق کمیسیون پارلمانی «نفت و گاز» عراق و از اعضای جنبش تغییر اقلیم کردستان، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی جلوگیری از هرگونه توافق بین بغداد و اربیل و تحویل نفت به شرکت بازاریابی نفت عراق «سومو» وابسته به دولت این کشور دانست. به گزارش خبرگزاری المعلومه، وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از دست داشتن دولت محلی اقلیم کردستان عراق در قراردادهای بلندمدت فروش نفت به ترکیه و رژیم صهیونیستی با قیمت پایین پرده برداشت و افزود: «تصمیمات دادگاه فدرال عراق در مورد نفت قاچاق بر اساس قانون اساسی است، اما اقلیم کردستان نمی‌خواهد نفت تحت مدیریت شرکت سومو باشد.»

 

اعتصاب دوباره کارکنان آمبولانس‌ها در انگلیس

هزاران نفر از نیروهای خدمات آمبولانس در انگلیس،در اعتراض به دستمزدها دست به اعتصاب زدند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، بیش از ۱۱ هزار نیروی آمبولانس  در این اعتصاب حضور داشتند. اتحادیه جی‌ام‌بی در پستی در توئیتر نوشت: «این کاملاً تقصیر یک دولت ناکارآمد و قدرنشناس است که از صحبت درباره دستمزدها امتناع می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی