صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

اخبار

شکست عشقی
که با جنایت پایان یافت

پسر افغانستانی 2 ماه و 20 روز پس از ورود غیر قانونی به ایران برادر دختر مورد علاقه اش را در انبار روغن به قتل رساند.  
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 9 شب دوشنبه اول اسفند مأموران کلانتری 154 چیتگر در تماس با بازپرس محمدرضا صاحب جمعی از قتل پسری 19 ساله خبر دادند. بدنبال این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه در جاده مخصوص شدند. با ورود به انبار روغن موتور آنها با جسد پسر جوان در حالی مواجه شدند که قاتل 20 ساله در چند قدمی او قرار داشت.
دست های عامل جنایت زخمی بود و در تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد: یک ماه و 20 روز قبل با دادن 7 میلیون تومان به صورت قاچاقی به ایران آمدم. یکی از دوستانم مرا به انبار روغن آورد و گفت اینجا نیاز به نگهبان و کارگر دارند. به محض ورود به انبار چشمم به بصیر افتاد. ما در افغانستان در یک محل زندگی می کردیم و من عاشق خواهر 17 ساله او شده بودم.
قرار بود باهم ازدواج کنیم اما خانواده اش موافقت نکردند و من در این عشق شکست خوردم.  او ادامه داد: بصیر به خاطر کینه ای که از من داشت گفت نمی‌توانم درانبار کار کنم. به او گفتم چند روز به من مهلت بده تا کار پیدا کنم و از این جا بروم اما او قبول نمی کرد.
شب حادثه ناگهان وارد اتاق شد و چراغ را خاموش کرد و با چاقو به من حمله کرد. من برای دفاع از خودم با او درگیر شدم و سعی کردم چاقو را بگیرم که دست هایم زخمی شد. ضرباتی را که می زدم در تاریکی بود و واقعاً قصدم کشتن نبود. با سر و صدای ما نگهبان انبار آمد و زمانی که چراغ روشن شد متوجه شدم که او به قتل رسیده است.

 

دستگیری قاتلان پژو سوار در کمتر از 2 ساعت

عاملان قتل دو پسر جوان در کوی 600 دستگاه بندرعباس در کمتر از 2 ساعت دستگیر شدند.
سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی هرمزگان در این  خصوص گفت: با هوشیاری و تلاش همه‌جانبه مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس و همکاری مأموران انتظامی شهرستان خمیر عاملان قتل دو جوان ۲۰ و ۳۳ ساله که در شهرستان بندرعباس مرتکب قتل شده بودند، پس از ۲ساعت دستگیر شدند.
این حادثه در کوی 600 دستگاه شهرستان بندرعباس رخ داد و بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مقتولان دو پسر ۲۰ و ۳۳ ساله بودند. در این حادثه مشخص شد دو نفر با خودرو پژو پارس مشکی بدون پلاک با اسلحه کلاشنیکف اقدام به تیراندازی به سمت آنها کرده و بلافاصله نیز  متواری شده‌اند. با اجرای طرح مهار و کنترل لحظه‌ای سایر مبادی خروجی استان مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی کُنجی شهرستان خمیر هنگام بررسی دقیق خودروهای عبوری جاده خمیر به لارستان به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکی مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.
سردار جعفری ادامه داد: در بررسی اولیه راننده و سرنشین که هیچگونه مدارکی همراه نداشته هویت خود را جعلی اعلام کرده و قصد تمرد و متواری شدن داشتند که با هوشیاری مأموران دستگیر شدند. به گفته رئیس پلیس استان در بررسی دقیق‌تر مشخص شد متهمان در بندرعباس مرتکب قتل شده و فراری هستند که در بازرسی از خودرو یک قبضه سلاح سرد از نوع قمه در زیر صندلی خودرو کشف شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
عامل آتش‌سوزی در پاساژ  نشتی گاز بود

نشتی گاز مایع از سیلندر در یکی از واحدهای تجاری پاساژی در اصفهان منجر به انفجار، آتش‌سوزی و زخمی شدن 2 نفر شد.
منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره آخرین جزئیات آتش‌سوزی پاساژ آزادی واقع در چهارباغ پایین اصفهان، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی پاساژ آزادی چهارباغ اصفهان ساعت ۱۶:۰۸ بعدازظهر روز دوشنبه یکم اسفندماه، توسط شهروندان به نیروهای امدادی گزارش شد که بر اساس آن طبقه منفی یک پاساژ دچار حریق شده بود.
بلافاصله ۷۰ نفر نیروی عملیاتی در قالب تیم‌های آتش‌نشانی از ۸ ایستگاه اعزام شدند و از ۸ ایستگاه دیگر تجهیزات ارسال شد. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد به علت رعایت نشدن اصول ایمنی توسط یکی از واحدهای تجاری که کپسول مایع سیلندر نگهداری می‌کرده، این کپسول نشتی داشته و نشت گاز مایع سیلندر باعث شد که حادثه انفجار رخ دهد و مغازه‌های یک سمت پاساژ کاملاً آسیب دید.  
وی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ نفر مجروح شدند، گفت: حدود ۱۲ نفر دچار دودزدگی شدند و به‌صورت سرپایی در اتوبوس آمبولانس با تمهیدات نیروهای اورژانس بهبود یافتند.
همچنین ۱۳ نفر به بیمارستان منتقل شدند که اقدامات اولیه برای آنها انجام شد. اما ۲ نفر از آنها که صاحبان واحد تجاری بودند، به علت سوختگی به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) منتقل شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی