صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت منتشر کرد

صدور 122 ضمانتنامه سرمایه‌گذاری تعاونی

در سال گذشته ۱۲۲ ضمانتنامه به ارزش ۳۵۹۹ میلیارد ریال از سوی صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری بخش تعاون صادر شده و بیشترین میزان صدور ضمانتنامه مربوط به بخش صنعت بوده است.
گزارش مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار حاکی از آن است که سال گذشته جمعاً ۱۴۴ ضمانتنامه در بخش‌های صنعت، کشاورزی، بازرگانی و خدمات به ارزش ۴۴۷۱ میلیارد ریال مصوب شده که از این تعداد ۱۲۲ ضمانتنامه به ارزش ۳۵۹۹ میلیارد ریال صادر شده است.
پیشتر مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از کاهش مدت زمان فرایند صدور ضمانتنامه در صندوق خبر داده و گفته بود: «از ابتدای سال کاهش مدت زمان فرایند صدور ضمانتنامه در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر به محض وصول پرونده متقاضی، حداکثر ظرف مدت سه تا چهار روز مصوبه به تأیید ارکان اعتباری صندوق رسیده و به متقاضی ابلاغ می‌شود.» صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، صندوقی دولتی است و تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند. در حال حاضر ۷۰ درصد از منابع صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن، سهم افراد حقیقی و حقوقی غیرتعاونی‌ها است که ضامن آنها نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی