صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبار

وزیر بهداشت: تنها کشور تولیدکننده واکسن در منطقه هستیم


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه ایران تنها تولیدکننده واکسن در منطقه است، گفت: کشورمان با نیروی انسانی مجاهد و پرتلاش بر بیماری کرونا پیروز شد و سرآمد کشورها است.
بهرام عین اللهی افزود:  سازمان جهانی بهداشت اعلام داشت ایران تنها تولید‌کننده واکسن در منطقه است و ما توانستیم با نیروی انسانی مجاهد و متدین بر کرونا پیروز شویم.وی تصریح کرد: باید در پیوست برنامه‌های فرهنگی مختلف بیشتر فعال باشیم و در حوزه دانش بنیان سلامت نیز ۴۳ درصد رشد داریم و باید به جوانانی که محصول تولید می‌کنند در بحث تجاری‌سازی کمک کنیم.

 

مأموریت ویژه برای پیگیری مسمومیت در مدارس قم


دادستان کل کشور در پی وقوع چندین مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی‌های به وجود آمده در این زمینه به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم مأموریت داد تا به پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصران احتمالی ورود کند.
   در پیـــــام حجــــــت‌الاســـلام والمسلمین محمدجعفر منتظری به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم آمده است: اخبار از یک جریان نگران‌کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق است. اگرچه مسئولان آموزشی و بهداشتی و اطلاعاتی در تعقیب قضیه هستند اما ضروری است از جایگاه مدعی‌العمومی با اهتمام بیشتر و سرعت و دقت موضوع را تحت پیگرد قانونی قرار داده و ضمن همکاری لازم با مسئولان ذیربط به ریشه‌یابی و کشف واقعه پرداخته تا هرچه زودتر نگرانی‌های شهروندان و اولیای دانش‌آموزان برطرف و چنانچه کسانی در این امر قصور یا تقصیر داشته و یا توطئه‌ای در کار بوده برخورد قاطع و قانونی انجام دهند و نتیجه را گزارش کنند.
سریال حوادث با علائم مسمومیت در مدارس قم بیش از ۲ ماه است که آغاز شده و روز گذشته نیز براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم تعدادی از دانش‌آموزان قمی با علائم مشکوک به مسمومیت در مراکز درمانی قم پذیرش شده‌اند.

 

قدردانی ترکیه از اقدامات هلال احمر در زلزله


پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با سفیر ترکیه در تهران گفت: حس برادری و همسایگی و انسان‌دوستی حکم می‌کرد که به کمک مردم ترکیه برویم. درد و رنج مردم ترکیه را درد و رنج خودمان می‌دانیم و به همین دلیل با تمام ظرفیت به کمک آنها شتافتیم. دریا اورس، سفیر ترکیه در تهران نیز گفت:‌ بلافاصله بعد از وقوع زلزله در ترکیه، تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر و برخی مؤسسات نظامی و غیرنظامی و دولتی ایران به ترکیه اعزام شده و با اقدامات امداد و نجات، جان تعداد زیادی از مردم را نجات دادند. از همدردی و اعلام تأسف و تأثر ایرانیان به زلزله‌زدگان ترکیه تشکر می‌کنم.

جستجو
آرشیو تاریخی