صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

آموزش مهارتی به تعاونی‌ها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش مهارتی به تعاونی‌ها خبر داد و گفت: توانمندسازی نیروی متخصص و ماهر را با توجه به سهم بالای تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال دنبال می‌کنیم.
غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین امضای تفاهمنامه بین اتاق تعاون ایران و این سازمان، توانمند‌سازی نیروی متخصص و ماهر را با توجه به سهم بالای تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در این حوزه میسر دانست.
حسینی‌نیا از بازار بزرگ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دنیا خبر داد و گفت: برابر گزارش‌های بین‌المللی، ‌اندازه بازار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهان 662میلیارد و 400میلیون دلار امریکاست و اگر قرار است از این بازار سهم شایسته‌ای داشته باشیم، باید آموزش‌های مهارتی را بحث اصلی توسعه‌ای در کشور قرار دهیم تا توسعه پایدار را به ارمغان بیاوریم.
وی کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در امر توسعه برشمرد و اذعان داشت: مهارت‌های حرفه‌ای هر پنج سال نیازمند به‌روز‌رسانی بر اساس تکنولوژی‌های جدید هستند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم را هم در نظر گرفته است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 20میلیون جمعیت فعال در کشور، تصریح کرد: سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر موفق به کسب مهارت در کشور می‌شوند اما با توجه به جمعیت فعال در کشور ضروری است سالانه 4میلیون نفر به مهارت مجهز شوند.
وی با اشاره به ظرفیت بالای بخش تعاون و سهم بسزای آن در رشد و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار، اظهار داشت: با راه‌اندازی مجتمع‌های مهارتی در اتاق تعاون با توجه به ظرفیت بالای شبکه‌ای این مجموعه و با تربیت نیروی متخصص و ماهر می‌توان گام بلندی در توسعه اقتصاد کشور برداشت.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی، آینده مشاغل و مشاغل آینده را از رویکردهای این سازمان دانست و ادامه داد: در گام دوم انقلاب «نهضت مهارت‌آموزی» مطرح شده و دنیا نیز همین مسیر را پیش‌رو گذاشته است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواستار حمایت و پیشگامی اتاق تعاونی در توسعه این نهضت است.
وی توجه به آموزش‌های مهارتی را از شاخص‌های بارز مدیران آینده‌نگر و تحولگرا عنوان کرد و گفت: راهبردها و برنامه پیش روی سازمان، ارتقای وزن اجتماعی مهارت با تغییر نگاه جامعه و ایجاد جریان ملی مهارت‌آموزی، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی برای رشد اقتصادی پایدار مطابق با نیاز بازار کار و تحولات فناوری و تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه‌نگر در راستای کاهش زمان انتظار دسترسی به شغل از طریق مهارت و پیشتازی در اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی