صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

شاگردان نکونام، امروز به مصاف الفیصلی می‌روند

فولاد به دنبال خروج از بحران

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب که دیروز آغاز شد، امروز با برگزاری دو دیدار دیگر به پایان می‌رسد تا تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها مشخص شود. در یکی از این دیدارها، فولاد ایران و الفیصلی عربستان، از ساعت 18.30 امروز به مصاف هم می‌روند و تنها نماینده فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها، امیدوار است با پیروزی مقابل حریف عربستانی‌اش، نه‌تنها راهی مرحله بعدی ACL شود بلکه از بحران هم فاصله بگیرد. تکلیف بازی‌های مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان آسیا، در حالی اردیبهشت ماه مشخص شد که شاگردان جواد نکونام به‌عنوان صدرنشین گروه C این مسابقات، راهی مرحله بعد شدند و حالا بعد از حدود 9 ماه، باید دوباره در آسیا به میدان بروند. این در شرایطی است که سرخپوشان اهوازی وضعیت خوبی در لیگ برتر نداشتند و با سه باخت متوالی عازم دوحه محل برگزاری بازی شدند. در سمت مقابل، الفیصلی هم شرایط خوبی ندارد. تیم عربستانی که در انتهای فصل گذشته لیگ حرفه‌ای این کشور، به رده پایین‌تر سقوط کرد، به مانند فولاد، در چهار بازی آخرش، فقط یکبار برنده شده و سه بار شکست خورده است. عنابی‌ها هم‌اکنون در لیگ دوی عربستان با ۳۷ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاده‌اند و با منطقه‌ صعود به لیگ حرفه‌ای سه امتیاز فاصله دارند. آنها در ۶ مسابقه‌ اخیر خود فقط یک پیروزی را به دست آورده‌اند و با چهار شکستی که داشتند، مجبور به تغییر سرمربی شدند و رو به گزینه‌ اسبق خود آوردند. هدایت این تیم برعهده‌ مارینوس اوزونیدیس یونانی است. سرمربی ۵۴ ساله‌ای که دوباره به الفیصلی بازگشته و امیدوار است با این تیم که نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند، نتیجه خوبی را در ورزشگاه الثمامه کسب کند و حالا باید دید در این شرایط فولاد می‌تواند از این فرصت به نفع خودش استفاده کند یا نه. دیداری که پیروزی در آن برای نکونام و شاگردانش اهمیت زیادی دارد و آنها می‌خواهند با برد در این بازی، اعاده حیثیت کنند.

میهمانان نکونام در قطر
نکونام دیروز در هتل محل اقامت کاروان فولاد در دوحه، میزبان میهمانان ویژه‌ای بود. پژمان منتظری، احمد نوراللهی، مهرداد محمدی، شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی که در فوتبال قطر توپ می‌زنند، به همراه سعید یونسی تنها مربی ایرانی فوتبال قطر در هتل فولادی‌ها حاضر شدند و به نکونام پیش از بازی حساس امروز روحیه دادند که در کنار آنها حسین کعبی، اشکان دژاگه و ساسان انصاری هم حضور داشتند. نکونام همچنین در حین خروج از ورزشگاه الثمامه بعد از نشست خبری با ماجد کاپیتان شباب الاهلی و ژاردیم سرمربی این تیم رودررو شد و برای دقایقی با گلر این تیم صحبت و خوش و بش کرد.

 

بــــرش

نکونام: آمده‌ایم تاریخ‌ساز شویم
جواد نکونام سرمربی فولاد ایران در نشست خبری پیش از بازی با الفیصلی گفت: «خیلی خوشحالم در اینجا حضور دارم و با فولاد در مرحله‌ای هستیم که بهترین تیم های غرب آسیا حضور دارند. می‌دانیم با توجه به فاصله کم بازی‌ها و همچنین دیدارهای حذفی شرایط برای همه تیم‌ها سخت است. فولاد از نظر ذهنی، روحی و روانی کاملاً آماده مسابقات است. در این چند روز سعی کرده‌ایم تیم را فقط برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم. می‌دانیم چقدر این موضوع برای ما اهمیت دارد و با بازیکنان جلسه‌هایی داشته‌ایم و تمرکز ما روی این است که برای تیم بزرگ فولاد تاریخ‌سازی کنیم. امیدوارم یک بازی خوب همراه با نتیجه برای ما باشد. برای جدال با الفیصلی ۲۰۰ دقیقه آمادگی ذهنی و روانی داریم، چراکه در بازی‌های حذفی هر تیمی کم‌تر اشتباه کند، برنده می‌شود و امیدوارم این تیم ما باشیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی