صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

 برتری فاینورد مقابل آلکمار با گلزنی ستاره ایرانی
جهانبخش: این بازی شبیه فینال بود

در مهمترین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال هلند ملقب به اوردیویسه، فاینورد با حضور علیرضا جهانبخش در دیداری خانگی به مصاف آلکمار رفت و توانست 2- 1 میهمانش را با شکست بدرقه کند. این مسابقه در شرایطی آغاز شد که ابتدا آلکمار که به دنبال حفظ صدرنشینی بود، توانست روی گل به خودی بازیکن فاینورد از میزبان پیش بیفتد. با این حال در شرایطی که بازی در نیمه نخست رو به پایان بود جهانبخش با ضربه سری زیبا گل تساوی بازی را در دقیقه ۲+۴۵ به ثمر رساند تا بدین ترتیب نیمه نخست با تساوی خاتمه بیابد. این سومین گل جهانبخش در هفدهمین بازی او در فصل جاری بود. او در این تعداد بازی نیز ۳ پاس گل به نام خود ثبت کرده تا عملکرد نسبتاً خوبی در بازگشت دوباره به هلند داشته باشد. فاینورد در واپسین ثانیه های بازی توسط پدرسون، مدافع پیش تاخته خود به گل دوم دست یافت تا یاران جهانبخش در این مسابقه سه امتیاز ارزشمند را کسب کنند. فاینورد با سه امتیاز این مسابقه ۴۹ امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول مستحکم تر کرد. آلکمار هم با ۴۴ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. ستاره ایرانی فاینورد پس از پایان بازی در مورد گلزنی خود با ضربه سر اظهار داشت: «می‌دانستم که اگر ادریسی یا هارتمن از سمت چپ حرکتی کنند باید روی تیر دو جایگیری کنم و خوشبختانه این حرکت مؤثر بود و توانستم گلزنی کنم. موقعیت‌های زیادی داشتیم و در فرصت‌های مناسبی هم توانستیم گلزنی کنیم.» او در مورد اختلاف پنج امتیازی‌اش با آلکمار خاطرنشان کرد: «در این مسابقه در شرایطی به میدان رفتیم که انگار وارد یک فینال می‌شدیم. امتیازاتی مقابل آژاکس و آیندهوون از دست دادیم و مقابل آلکمار هم نمی‌خواستیم این اتفاق تکرار شود. هنوز کار تمام نشده و فصل طولانی در پیش داریم اما این اختلاف کمی کار را آسان می‌کند.»

 

 پیام کنسیسائو به ستاره ایرانی
طارمی و پورتو در یک قدمی صدر

هفته بیست و یکم مسابقات لیگ فوتبال پرتغال شنبه شب برگزار شد و پورتو در دیداری خانگی به مصاف ریوآوه رفت که این دیدار با تک گل مارتینز (۴۴) و برتری 1-0 پورتو به پایان رسید. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو که یک سال فوق‌العاده در ریوآوه داشت، با وجود درخشش در تقابل‌های قبل با تیم سابق خود، نتوانست دوباره همین روند را ادامه دهد و گلزنی کند یا پاس گل بدهد، اما یک حرکت تأثیرگذار برای رسیدن تیمش به پیروزی داشت. طارمی در دقیقه ۴۸ می‌توانست پنالتی بگیرد، اما داور در تصمیمی بحث‌برانگیز برخورد او با دروازه‌بان ریوآوه در محوطه جریمه این تیم را خطا تشخیص نداد تا این مهاجم ایرانی فرصتی برای گلزنی نداشته باشد و در دقیقه ۷۴ از زمین خارج شود. اما شبکه اسپورت تی وی در پایان این دیدار ویدیویی از لحظه به لحظه اتفاقات رخ داده منتشر کرد و در این ویدیو، کونسیسائو روی تکه کاغذی، وظایف سه بازیکن تیمش را برایشان شرح داده بود. او کاغذ را ابتدا به په‌په داد و از او خواست تا دستورات مدنظرش را به طارمی و آندره فرانکو انتقال دهد. بازیکن برزیلی پورتو نیز دو هم‌تیمی‌اش را جمع کرد و مسائلی که کادر فنی می خواستند را به آنها منتقل کرد. طارمی نیز که برای لحظاتی مشغول آنالیز نامه ارسالی بود، در نهایت برگه را به یکی از اعضای کادر فنی پورتو داد تا دستورات کونسیسائو در اختیار رقیب قرار نگیرد. در پایان نیز کونسیسائو با صدا زدن نام طارمی از او پرسید که آیا متوجه دستورات او شده است؟ که با تأیید طارمی، سرمربی پورتو نیز علامت تأیید را نشان داد. جالب اینجاست که بلافاصله پس از این اقدام سرمربی پورتو، یاران طارمی به تک گل برتری دست یافتند و به یک قدمی صدر جدول رسیدند. پورتو با ۳ امتیاز این دیدار ۵۱ امتیازی شد و به اختلاف ۲ امتیازی بنفیکای صدرنشین در بالای جدول رسید.

 

حراج پیراهن مهدوی‌کیا
برای کمک به زلزله‌زدگان خوی

مهدی مهدوی‌کیا قصد دارد به یاری مردم زلزله‌زده خوی بشتابد. او در نظر دارد پیراهن امضا شده بازی هامبورگ و شالکه که در سال ۲۰۰۰ برگزار شد و با برتری 2-0 هامبورگ به پایان رسید و خودش زننده گل دوم تیمش بود برای کمک به حراج بگذارد. روزنامه بیلد در این خصوص نوشت: «ستاره سال‌های گذشته هامبورگ به یاری هموطنانش می‌شتابد.» مهدوی‌کیا که در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ در ۲۶۳ بازی برای هامبورگ به میدان رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی