صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 امیـــر قــاســـمـی رئیس‌ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه تنها ۴ مسیر مصوب در حوزه گردشگری کوهستان در شهر تهران و در منطقه یک قرار دارد، قرار شد با همکاری سازمان ورزش، تمامی مسیرها در این زمینه شناسایی شود تا در سال آینده تعداد این مسیرها به ۱۰ مسیر برسد.

  ســمیـــه رفیـــعی رئیس‌فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: شفاف و ثابت نبودن استانداردهای زیست‌محیطی در کشور موجب برخوردهای سلیقه‌ای مدیران و از بین رفتن اعتماد عمومی، امنیت سرمایه‌گذاری و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود.
 
 مهدی خادم‌ثامنی، مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در برنامه جدید شهرداری تهران مدیریت پسماند در قالب چهار پهنه شهری با هدف کاهش انتقال و دفن پسماندها در سایت آرادکوه برنامه‌ریزی شده است.
 
 علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: مراتب ثبت ملی ۳ اثر در فهرست میراث ملی طبیعی ابلاغ شده که این آثار شامل درخت پسته باغستان سنتی قزوین، چنار کهنسال روستای عبدل‌آباد و چنار روستای ملاکلایه الموت‌شرقی هستند.
 
 روح‌الله بهشتی‌فرد، دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در گذر زمان به دلیل عدم مرمت اصولی پل قدیم شهرستان دزفول در مسیر تخریب قرار گرفته، تصریح کرد: پل قدیم دزفول به قدری وضعیت نابسامانی دارد که هر لحظه بیم فروریختن قسمت‌هایی از آن وجود دارد.
 
 علی دارابی، معاون میراث فرهنگی گفت: فقط برای معاونت میراث‌ فرهنگی سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم، اما بودجه سال آینده برای کل وزارت میراث‌ فرهنگی تنها ۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
 
 
 ابـوالفضل اسماعیلی، معاون گردشــــــــــــــــــــگری و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی گفت: با توجه به نزدیک‌شدن به ایام نوروز ۱۴۰۲، خانه‌های مسافر در استان ساماندهی می‌شوند. در حال حاضر ۱۰ هتل، ۱۱ میهمان‌پذیر، ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۶ خانه مسافر، ۲ مجتمع گردشگری و ۲ متل در خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی