صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

اخبار

مشارکت خصوصی برای توسعه صنعت گوهر سنگ

ایمیدرو، مشارکت با بخش خصوصی و بسترسازی برای پیشبرد اهداف سند توسعه صنعت  گوهر سنگ را در شمار برنامه ها قرار داده است. وجیه الله جعفری، رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه  توسعه صنعت گوهرسنگ می تواند زمینه ارزآوری و اشتغالزایی فراگیر را برای کشور فراهم کند، بر ضرورت روان‌سازی و تسهیل‌گری برای توسعه صنعت گوهرسنگ توسط بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: هماهنگی و همگرایی سازمان های متولی (دولتی و خصوصی) برای پیشبرد اهداف سند توسعه صنعت گوهرسنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. جعفری با بیان اینکه بخش خصوصی محور اجرای برنامه ها قرار بگیرد، اظهار داشت: وظایف و نظرات کارشناسی شده دستگاه ها و سازمان های ذیربط در سند توسعه صنعت گوهرسنگ لحاظ خواهد شد تا فرایندهای هر مجموعه ای به تناسب وظایف و اختیارات عملیاتی شود. همچنین آموزش موضوعی راهبردی در این صنعت است و ایمیدرو آمادگی دارد تا در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشد.

 

رشد هشت درصدی صنعت در آستانه تحقق

رشد تولید صنعت خودروسازی و قطعات در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه سال قبل به میزان ۲۸.۸درصدافزایش یافت  براین اساس خودرو سازان طی چند ماه گذشته رکوردداربودند.  امید  قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به رشد ۲۵.۱ درصدی صنایع غذایی در دی‌ماه نسبت به ماه قبل اشاره کرد و گفت: هرچند در مجموع رشد تولید در صنایع غذایی منفی است، اما در دی‌ماه شاهد بهبود قابل توجه رشد در این حوزه هستیم. قالیباف از رشد منسوجات به میزان ۱۸.۳ درصد و محصولات فلزی به میزان ۹.۸ درصد در دی‌ماه امسال نسبت به سال قبل به عنوان رتبه های دوم و سوم بالاترین رشد پس از صنعت خودرو و قطعات خبر داد. سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد : رشد تولید ۷.۷ درصدی ۲۸۰ شرکت صنعتی در دی‌ماه 1401 در همسنجی با سال گذشته ، وزارت صمت را به تحقق وعده رشد هشت درصدی صنعت نزدیک می سازد .

 

تشدید نظارت و بازرسی در خدمات

طی بخشنامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها، تشدید اقدام‌های نظارتی و بازرسی در حوزه خدمات در سراسر کشور ابلاغ شد.
اکبر تقوی شوازی معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: با هدف پایش و نظارت ویژه بر رعایت قیمت و کیفیت ارائه خدمات از سوی واحدهای صنفی و اقتصادی مربوط از اسفندماه سال جاری در سراسر کشور آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی هدف از اجرای این طرح را رسیدگی فوری، دقیق به شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی واصله در حوزه خدمات و برخورد با تخلفات دانست و ادامه داد: طرح تشدید نظارت و بازرسی در حوزه خدمات در اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت و دستورات مؤکد وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حفظ ثبات بازار و با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای برخی خدمات مورد نیاز این ایام برگزار می‌شود. معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت خاطرنشان کرد: با ابلاغ بخشنامه‌ای به همه ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تکلیف شده تا ضمن بسیج همه امکانات و مقدورات استان و دستگاه‌های هم‌خانواده و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت موجود طرح نظارت ویژه بر خدمات دنبال شود.

 

 

تأیید 58 درصدی کاندیداهای اتاق بازرگانی  

از یک هزار و ۲۲۹ نفر از کاندیداها در رسیدگی اولیه به پرونده ۲ هزار و ۱۱۹ نفر ثبت‌نام‌کننده در انتخابات اتاق‌های بازرگانی احراز صلاحیت شده‌اند. جهانبخش سنجابی، دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور از احراز اهلیت ۵۸ درصد کاندیداها ی اتاق بازرگانی  ‎ خبر داد و گفت: لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی بعد از رسیدگی شورای‌عالی نظارت به اعتراض‌های واصله تهیه و منتشر می‌شود. بر اساس اظهارات سنجابی  از دو هزار و ۱۱۹ نفر ثبت‌نامی ۶۱.۲۸ درصد اشخاص حقوقی و ۳۸.۷۶ درصد حقیقی هستند. در واقع از بین ثبت‌نام کنندگان، هزار و ۱۱۹ نفر دارنده کارت بازرگانی هستند که ۵۲.۷۶ درصد را به خود اختصاص می‌دهند و هزار و ۲ نفر هم با کارت عضویت ثبت‌نام کردند که ۴۷.۲۴ درصد را تشکیل می‌دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی