صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

مطالبه برای توقف اجرای حکم وحید اشتری


 خبر اول اینکه،وحید اشتری فعال عدالت خواه قرار است برای گذراندن حکم 14 ماه حبس خود در روزهای آتی راهی زندان شود. از همین رو جمع زیادی از شخصیت‌های سیاسی - فرهنگی جبهه‌ انقلاب اسلامی به رئیس قوه قضائیه درباره‌ محکومیت وحید اشتری نامه نوشته و خواهان توقف اجرای حکم وی شدند. در این نامه آمده است برخی امضاکنندگان این نامه، چه بسا با بخش زیادی از مواضع و کنش‌های سیاسی آقای اشتری همراه نباشند، اما همگی چنین برخوردی با یک فعال اجتماعی را به دور از مصالح جامعه دانسته و با آن مخالف هستند. چنین برخوردی ممکن است با دلسرد و بدبین کردن بخش‌هایی از جوانان و دانشجویان علاقه‌مند به انقلاب، جایگاه رفیع دستگاه عدلیه را در نظر آنان مخدوش کند. در حالی فعالان انقلابی خواهان توقف اجرای حکم اشتری شده‌اند که به تازگی ده‌ها هزار نفر با درخواست رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبرمعظم انقلاب مورد عفو قرار گرفته اند.
 

همسویی زلنسکی با رژیم صهیونیستی در ضدیت با ایران


  خبر دیگر اینکه، در امتداد خط بلوف دولت اوکراین در ادعای ارسال سلاح ایران به روسیه برای استفاده در جنگ، رئیس جمهور این کشور بازهم ادعاهای ضدایرانی خود را تکرار کرد. ولودیمیر زلنسکی پنجشنبه گذشته در دیدار با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ایران به عنوان «دشمن مشترک» دو طرف یاد کرد. همسویی زلنسکی با رژیم صهیونیستی در ضدیت با ایران درحالی است که جمهوری اسلامی همواره موضعی ضدجنگ و بی طرفانه درقبال مسائل اوکراین داشته است و از هرگونه تلاش برای پایان بحران حمایت می‌کند. پیش تر تیم مذاکره‌کننده اوکراینی برای حل و فصل ادعای پهپادهای ایرانی با دخالت امریکا و در آخرین ساعات مانده به گفت وگوها با ایران از حضور در پای میز مذاکره سر  باز زد. بسیاری از ناظران سیاسی تبعیت بی‌چون وچرای زلنسکی از سیاست‌های غرب را از مهمترین عوامل گرفتاری مردم اوکراین در بحران و جنگ عنوان کرده بودند.


 
حمله پهپادی به کشتی اسرائیلی در دریای عمان


 دست آخر اینکه،رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی حمله پهپادی به یک کشتی اسرائیلی با نام «میدان کامپو» در دریای عمان شدند. شبکه «کان» این رژیم مدعی شد که سپاه پاسداران هفته گذشته با پهپاد انتحاری، یک کشتی که متعلق به یک تاجر اسرائیلی بوده را هدف حمله قرار داده است. کانال ۱۳ این رژیم، مدعی شد که این حمله تلافی اقدامات اخیر تل‌آویو علیه ایران بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی