صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم چند روز اخیر را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  رئیس جمهور که به دعوت رئیس جمهوری خلق چین و در رأس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر کرده بود، صبح پنجشنبه به تهران بازگشت. آیت‌الله رئیسی، با بیان اینکه سفر به چین در راستای ایفای نقش مؤثر ایران در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری منطقه‌ای و جهانی بسیار مهم بود، گفت که چنانچه فعالان اقتصادی و همکاران در دولت مصوبات و تصمیمات این سفر را به شکلی مؤثر پیگیری کنند، حتماً گشایش‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی و تجاری در ارتباط با کشور چین ایجاد خواهد شد.
 
  سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم به دیدار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با عناصر بدنام ضدانقلاب واکنش نشان داد. ناصر کنعانی در «توئیتر» نوشت: آنانی که ۴۴ سال حضور بی‌نظیر اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان در حمایت از کشور، انقلاب و رهبری خود را نادیده می گیرند و به سراغ چند دلقک بی‌هویت می روند، نه به دموکراسی اعتقاد دارند و نه انقلاب و ملت ایران را می‌شناسند. وی خطاب به مقامات غربی گفت: بزودی در مقابل استقامت، قدرت و عظمت ملت ایران زانو خواهید زد.
 
  در ادامه بسیج امکانات دولت، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه از گسیل تجهیزات و نیروهای امدادی و خدمت‌رسان سپاه، بسیج و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای رفع مشکلات بحران ناشی از برف در چهارمحال و بختیاری و کوهرنگ خبرداد و گفت که در کنار سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان، پای کار رفع نیازهای غذایی و زیستی مردم گرفتار در برف و بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاها هستیم.

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هم طی دستوری به فرمانده نیروی زمینی، بر استمرار کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده در خوی و مناطق سردسیر و صعب‌العبور تأکید کرد.
  دومین کارگروه مشترک همکاری‌های امنیتی ایران و عراق، به میزبانی ایران در شهر مشهد برگزار شد. سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد که با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد که از ویژگی‌های آن، ارزان بودن قیمت و سرعت چاپ و تحویل آن است. همچنین قرارگاه عملیاتی مشترک در موضوع اربعین بین ۲ کشور تشکیل می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی