صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

اخبار

چالش در انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری
 رئیس انتخاب می‌شود؟

سرانجام، فدراسیون دوچرخه سواری، بعداز حدود یکسال و نیم، امروز رئیس خود را می‌شناسد؛ فدراسیونی که بعداز ابطال انتخابات خردادماه 1400، با سرپرست اداره می‌شود.
محمدبابایی، حمیدرضا پارسی منش، محمود ترابی گودرزی، محمد میرابوطالبی، افشین داوری، رسول هاشم کندی سرپرست فعلی فدراسیون و محمد صانعی، 7 کاندیدایی هستند که با تأیید صلاحیت هایشان امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک، برای صندلی ریاست چهارسال آینده دوچرخه سواری با هم رقابت می‌کنند. البته اتحادیه بین‌المللی دوچرخه سواری که انتخابات را زیر ذره‌بین دارد قرار است اُنکار سینگ دبیرکل هندی ‌کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا باشد اما تا ظهردیروز هنوز به تهران نرسیده بود. اما نکته جالب اینکه از بین 7 کاندیدای ریاست دوچرخه سواری، تنها رسول هاشم کندی سرپرست فعلی فدراسیون کارت فعالیت اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (uci) دارد و سابقه دوچرخه سواری. هرچند اعضای مجمع ۵۵ نفره فدراسیون رئیس را انتخاب می‌کند، اما ظاهراً بند 6 آیین‌نامه انتخابات اتحادیه بین‌المللی هم برای رئیس جدید بعید نیست دردسرساز شود. چرا که طبق این بند کسی که رئیس فدراسیون دوچرخه سواری می‌شود باید حداقل یکسال اخیرفعالیت مجوزدار در این رشته داشته باشند که بین کاندیداها تنها رسول هاشم کندی هم سرپرست فدراسیون بوده و هم نماینده برگزاری تور آذربایجان و او تنها کسی است که بعداز خسرو قمری اسمش در سایت اتحادیه بین‌المللی ثبت شده است. بنابراین اگر کاندیدای دیگری رأی بیاورد، با اعتراض رسول هاشم کندی انتخابات ملغی می‌شود. در هر صورت باید صبر کرد و دید امروز اعضای مجمع بعداز اتفاقاتی که در مجمع انتخابات قبلی افتاد، به کدام‌یک از کاندیداها رأی اعتماد می‌دهند؟

 

 جسد کریستین آتسو از زیر آوار بیرون آمد
ستاره‌ای که گل زد و مرد!

کریستین آتسو ستاره هاتای‌اسپور که ساعاتی پیش از زلزله مهیب 7/8 ریشتری ترکیه، با یک شوت دروازه کاسیم پاشا را باز کرده و سه امتیاز را به تیمش هدیه داده بود، با زمین‌لرزه در منطقه کهرمانماراش، زیر آوار زلزله ماند. پس از آن، تلاش نیروهای امدادی برای نجات جان او آغاز شد اما بی‌ثمر بود تا اینکه سرانجام خبر تلخ درگذشت او مخابره شد. بر اساس اعلام مدیربرنامه‌های این بازیکن غنایی، جسد کریستین آتسو پیدا شده و مرگ او مورد تأیید قرار گرفته است. این در حالی است که پیش‌تر رسانه‌ها اعلام کرده بودند که آتسو از زیر آوار نجات پیدا کرده و در بیمارستان حضور دارد اما زمانی که اعضای تیم هاتای به بیمارستان مراجعه کردند، دریافتند که این خبر واقعیت ندارد. درگذشت او یک تراژدی کامل برای فوتبال ترکیه بود. چرا که آتسو تصمیم به خروج از این کشور داشت ولی در ساعات منتهی به بازی کاسیم پاشا، ولکان دمیرل سرمربی هاتای به آتسو توصیه کرد که حداقل در این بازی تیم را همراهی کند و سپس برای ترک ترکیه راهی فرودگاه شود. درخواستی که با موافقت وینگر غنایی مواجه شد و او تا دقیقه 82 روی نیمکت نشست و سپس جای رایان عبید را در زمین گرفت و در دقیقه 97 با شوتی دیدنی از روی ضربه ایستگاهی، گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند و بعد از گل هم خوشحالی خاصی را انجام داد و خود را به نیمکت رساند تا مربیان و اعضای تیم را در آغوش بگیرد و در این بین توجه او بیشتر از همه به دمیرل بود. آن طور که فاتح ایلک مدیر اجرایی باشگاه هاتای می‌گوید، این گل باعث شد تا آتسو از تصمیم خود منصرف شود: «او بلیت هواپیما داشت اما بعد از این گل سه امتیازی گفت نمی‌روم، می‌خواهم اینجا بمانم. اما در شادترین روز زندگی خود گرفتار زلزله شد. او قرار بود ساعت 11 به فرانسه برود. این یک تراژدی کامل است.» شاید همین تصمیم باعث شد تا ساعاتی بعد زیر آوار ساختمان خود دفن شود و جان خود را از دست بدهد. این وینگر 31 ساله که سابقه بازی در پورتو، چلسی، نیوکاسل و مالاگا را داشت، در هاتای‌اسپور تنها سه بازی انجام داد و یک گل هم به ثمر رساند تا دوران فوتبالی او که در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های آفریقا انتخاب شده بود و 60 بازی ملی با پیراهن غنا نیز داشت، با تراژیک‌ترین حالت ممکن خاتمه یابد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی