صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

شروع پلی‌آف لیگ برتر والیبال با دربی یزد

شطرنج مرگ و زندگی

مهری رنجبر
روزنامه نگار

لیگ برتر والیبال، امروز با دربی یزد در مرحله پلی‌آف، وارد فاز حساسی می‌شود. 8 تیم اول لیگ یعنی شهداب یزد، لبنیات هراز آمل، پیکان تهران، هورسان رامسر، پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، فولاد سیرجان ایرانیان و ایفا سرام اردکان با پایان دور مقدماتی جواز پلی‌آف را گرفتند. آنها بعد از هفت روز ریکاوری و تمرین برای جدال سخت پلی‌آف آماده شدند. آن هم به صورت متمرکز در سالن فدراسیون برای صعود به نیمه‌نهایی. به شرط دو برد از 3 بازی. طبق برنامه صدرنشین به مصاف تیم ته جدولی می‌رود. رودررویی دو تیم یزدی شهداب یزد و ایفاسرام ساعت 15. دو تیم که هرکدام از دور مقدماتی یک برد دارند، برای سومین بار در تهران به مصاف هم می‌روند تا شانس برنده برای صعود به نیمه‌نهایی بیشتر شود. شهداب که قهرمانی فصل قبل را یدک می‌کشد، امسال با رضا تندروان برای تکرار قهرمانی برنامه دارد. این تیم در اولین بازی پلی‌آف مقابل تیمی قرار می‌گیرد که علیرضا طلوع‌کیان، سرمربی سابقش آن را هدایت می‌کند و همین مسأله چاشنی حساسیت دربی یزدی‌ها را بیشتر می‌کند. تندروان که دو فصل قبل، قهرمانی لیگ برتر را با فولاد سیرجان تجربه کرده، بدش نمی‌آید، این‌بار با شهداب یزد روی سکو برود. هرچند کار راحتی ندارد. تیم او که چند هفته مانده به پایان دور مقدماتی، صدر جدول را از لبنیات هراز گرفت تا با اقتدار پلی‌آفی شود.
دومین بازی پلی‌آف را دو تیم خطه شمال برگزار می‌کنند. هورسان رامسر و پاس گرگان، ساعت 18. دو تیمی که دور مقدماتی از بازی مقابل هم یک‌بار برنده بازی بودند. هورسانی‌ها که در سه سال تجربه حضور در لیگ برتر والیبال، برای اولین باربا چهارمی به جمع پلی‌آفی‌ها رسیده‌اند، نمی‌خواهند حریف دست و پا بسته‌ای باشند. پاس گرگان تازه وارد لیگ بود و با هشتمی پلی‌آفی شد، این فصل با یک پله پایین‌تر از هورسان رامسر یعنی پنجمی، دوباره خودش را به این مرحله رساند. بدون شک دو تیم با انگیزه زیادی که دارند، بازی زیبایی را به نمایش می‌گذارند. دو بازی هم فردا برگزار می‌شود. طبق ساعت 15 برنامه لبنیات هراز آمل به مصاف فولاد سیرجان می‌رود و ساعت 18 هم پیکان با نیان الکترونیک خراسان بازی دارد.

محمدی راد: جنگ تمام عیار شروع شده
رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال هورسان رامسر معتقد است جنگ تمام‌عیار تیم‌ها امروز با پلی‌آف شروع می‌شود. او می‌گوید: «هدفگذاری امسال باشگاه هورسان صعود به پلی‌آف بود که محقق شد. حریف تیم من پاس گرگانی است که یک بار پلی‌آف را تجربه کرده و امسال هم بازیکنان باارزشی دارد و شک نکنید شکست آن کار سختی است. هرچند بازیکنانم با سرویس و دفاع رقبا را اذیت کرده و خیلی از آنها را برده و در دور مقدماتی به نظم تاکتیکی رسیده است. شک نکنید از امروز با شروع پلی‌آف جنگ تمام عیار تیم‌ها استارت می‌خورد. البته وضعیت تیم ما خوب است و خدا را شکر بچه‌ها صحیح و سالم هستند و آماده برای نمایش خوب. به هر حال پلی‌آف مرحله متفاوتی است و تجربه نشان داده بازی‌ها بهم نزدیک است و هیچ تیمی از قبل بازنده یا برنده نیست.»

سنگدوینی: ما آماده‌ایم
عیسی سنگدوینی سرمربی پاس گرگان، تیمش را برای بازی امروز آماده می‌داند. او می‌گوید: «بازی در مرحله پلی‌آف خیلی سخت است. چرا که این مرحله حذفی است. البته هورسان رامسر هم در دور مقدماتی تیم خوب و جنگنده‌ای بود و کادر خیلی خوبی هم دارد و بنابراین ما کار راحتی مقابل آن نداریم. هرچند بازیکنانم با تمریناتی که داشتند آماده‌اند و ان‌شاءالله بهترین اتفاق رقم می‌خورد. به هرحال ما زحماتمان را برای آمادگی تیم کشیده‌ایم و خدا را شکر مصدوم هم نداریم. به نظرم هر تیمی که با تمرکز و کم اشتباه بازی کند، شک نکنید برنده بازی حساس می‌شود.»

طلوع کیان: روی اتفاقات خوب تمرکز کرده‌ایم
علیرضا طلوع‌کیان، مثل فصل قبل، این بار قبل از نیم فصل روی نیمکت ایفاسرام نشست. تیمی که به قول خودش کسی آن را شانس پلی‌آف نمی‌دانست اما با شوکی که به آن وارد کرد، اتفاق مهم را برای ایفاسرام رقم زد. آن هم در آخرین هفته دور مقدماتی. طلوع کیان می‌گوید: «نیم فصل دوم برای تیم ما با سه پیروزی که خوشبینانه‌ترین کارشناسان هم پیش‌بینی نمی‌کردند، تمام شد که نتیجه‌اش صعود به پلی‌آف بود. هدف اول ایفاسرام ماندن در لیگ برتر بود و بعد صعود به پلی‌آف که خوشبختانه محقق شد. ما بعداز دور مقدماتی با آنالیز بازی‌های قبل همه تمرکزمان را برای پلی‌آف گذاشتیم تا اتفاقات خوبی رقم بزنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی