صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

واکنش‌ها به دیدار زنیت با سپاهان
هم تشکر شد، هم انتقاد!

سپاهان، روز جمعه در دیداری دوستانه از ساعت 15:30 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در حضور بیش از 20 هزار تماشاگر به مصاف زنیت رفت و موفق شد 2-0 و با گل های محمد قربانی (4) و محمد دانشگر (2+45) حریف روسی و صاحب‌نامش را شکست دهد تا به یک برد جالب توجه دست پیدا کند. سرگئی سماک سرمربی زنیت درباره حال و هوای بازی گفت:« میهمان‌نوازی و جو ورزشگاه فوق‌العاده بود. ما خیلی خوشحال هستیم که به ایران آمدیم و از همه تشکر می‌کنم.» رودریگائو مدافع این تیم نیز عنوان کرد:«جو ورزشگاه فوق‌العاده بود و من این جو را قبلاً در ورزشگاه خودمان در روسیه و همچنین برزیل دیده بودم.» رسانه‌های روسیه درباره این‌ بازی نوشتند:« صدرنشین لیگ برتر ایران، صدرنشین لیگ برتر روسیه را شکست داد.» البته این بازی بازتاب‌های دیگری هم داشت که یکی از جنجالی‌ترین آنها، کیفیت پایین پخش زنده این مسابقه در روسیه بوده است. سیگنال‌های ارسالی از ایران به حدی بی‌کیفیت بود که صدای تماشاگران روس را درآورد. علاوه بر این، یکی از رسانه‌های این کشور هم با کنایه اعلام کرد که این تصاویر یادآور کیفیت پخش زنده مسابقات سال ۲۰۰۷ در روسیه است! قاب‌های مشکی دور تصویر، پخش بازی بدون صدای ورزشگاه، شنیده شدن صدای گاه و بیگاه گزارشگر ایران و زوایای عجیب دوربین از جمله انتقاداتی بود که هنگام پخش بازی سپاهان - زنیت از سوی هواداران تیم روسی مطرح شد. این انتقادات به حدی بود که در نهایت شبکه Match TV که مسابقه را پخش می‌کرد، مجبور به ارائه توضیحاتی شد و آن را تقصیر طرف ایرانی دانست. این شبکه همچنین اعلام کرد: «امیدواریم پخش بازی تیم ملی فوتبال روسیه و ایران در صورت انجام چنین دیداری کیفیت متفاوتی داشته باشد.» با این حال، باشگاه زنیت پس از ترک ایران، با انتشار تصاویری از لحظات پایانی حضورشان در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و بدرقه همراه با دریافت هدایا از سوی مدیرعامل سپاهان در توئیتر، از میهمان‌نوازی صورت‌گرفته تشکر کردند.

 

استعفای زود هنگام عنایتی از سرمربیگری نفت مسجدسلیمان

رضا عنایتی، سرمربی نفت مسجدسلیمان که پس از ابراهیم اشکش هدایت این تیم را بر عهده گرفت، به‌ دلیل مشکلات مالی، از نفت مسجدسلیمان کناره‌‌گیری و استعفایش را تقدیم مدیرعامل این باشگاه کرده است. به گزارش طرفداری، قرار بود تمرینات نفت از دیروز برای رویارویی با پرسپولیس استارت بخورد که بازیکنان این تیم به خاطر مشکلات مالی در تمرین حضور پیدا نکردند و عنایتی پس از پی بردن به این شرایط، از هدایت نفتی‌ها استعفا کرده است. گفته می‌شود عنایتی دیروز طبق برنامه در کمپ تمرینی نفت مسجدسلیمان واقع در احمدآباد مستوفی حاضر شده اما بازیکنان در شرایطی که اعضای کادر فنی در زمین حضور داشتند از شرکت در تمرین خودداری کردند و عنایتی هم به دستیارانش گفته وقتی بازیکنان حاضر به تمرین نیستند، ماندن در این تیم اشتباه است. باید دید باشگاه نفت مسجدسلیمان به اعتصاب بازیکنان و استعفای رضا عنایتی چه واکنشی نشان می‌دهد.

 

مجیدی و طلسم وقت‌های تلف شده

تیم فوتبال اتحاد کلباء در هفته هفدهم لیگ امارات که موفق شده بود در دقیقه 4+90 بازی با تیم العین را به تساوی بکشاند، اما با گل دقیقه 7+90، بازی را به بنفش‌ها 3-2 واگذار کرد. فرهاد مجیدی سرمربی اتحاد کلباء در پایان این بازی گفت:« ما مستحق شکست نبودیم و به نظر من، از العین بهتر بازی کردیم. این چهارمین بازی است که ما در وقت‌های اضافه شکست می‌خوریم. فرق بین ما و العین، بازیکنان فوق‌العاده‌ای بود که می‌توانستند تفاوت را ایجاد کنند. حالا باید ورق را برگردانیم، به مسیر خود ادامه دهیم و برای بازی بعدی تمرکز کنیم.» شاگردان مجیدی، یازدهم اسفند ماه مقابل شباب الاهلی خواهند بود؛ تیمی که از حضور احمد نوراللهی در ترکیب خود بهره می‌برد.

جستجو
آرشیو تاریخی