صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

سرمربی پرتغالی گفته منظوری از آن صحبت‌ها نداشته است

استقلال امیدوار به شکسته شدن حکم ساپینتو

محرومیت‌های پیاپی ریکاردو ساپینتو، یکی از سوژه‌های اصلی این روزهای فوتبال ایران است. سرمربی پرتغالی استقلال که هفته پیش حکم محرومیت دو جلسه‌ای‌اش پس از اتفاق‌های بازی با مس کرمان که یک جلسه‌اش تا پایان فصل تعلیقی بود، اعلام شد اما صحبت‌های او پس از بازی استقلال برابر پیکان، باعث شد کمیته انضباطی محرومیت‌های جدید دیگری را برای او در نظر بگیرد. در حکم کمیته انضباطی آمده: «ساپینتو به دلیل نقض مقررات انضباطی از طریق به کار بردن الفاظ توهین‌آمیز و تحقیر‌آمیز نسبت به جامعه فوتبال در مصاحبه بعد از بازی با پیکان که قانوناً مصداق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود، با احتساب یک جلسه محرومیت تعلیقی‌اش جمعاً به ۴ جلسه محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقات رسمی (اعم از لیگ برتر و جام حذفی) با این توضیح که چنانچه نامبرده از طریق مجاری رسمی رسانه‌ای اقدام به عذرخواهی بابت مطالب خود کند، اجرای دو جلسه آن تا پایان فصل جاری به حالت تعلیق درخواهد آمد، محکوم شد. همچنین ساپینتو به پرداخت جریمه نقدی معادل ریالی ۱۰ درصد از اصل مبلغ قرارداد تنظیمی‌اش در فصل ۰۲ -۱۴۰۱ با استقلال محکوم شد.
ساپینتو که بامداد جمعه به تهران برگشت، از طریق بیژن طاهری مدیر تیم استقلال متوجه محرومیت و حکم کمیته انضباطی‌اش شد و وقتی فهمید که در صورت عذرخواهی دو جلسه از محرومیتش تعلیق خواهد شد، به طاهری اعلام کرده منظوری در استفاده از واژه‌هایی نظیر «حیوان» و «جنگل» نداشته و مشکلی با عذرخواهی رسمی ندارد. ضمن اینکه بخش حقوقی باشگاه استقلال به‌طور رسمی پیگیر محرومیت ساپینتو شده است و مسئولان استقلال امیدوارند بتوانند با اعتراض به کمیته استیناف جریمه نقدی این مربی پرتغالی را کاهش بدهند. در این شرایط و در ‌حالی‌که دیروز تعطیل رسمی بود، اعضای کمیته انضباطی با توجه به تعدد پرونده‌ها در روز عید مبعث هم به محل کار خود رفتند تا برخی موضوعات را بررسی کنند و تصمیم بگیرند. در این بین، فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال هم با در دست داشتن برخی مستندات به کمیته انضباطی رفت و با اعضای این رکن قضایی فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را برگزار کرد. در این جلسه سمیعی بار دیگر تأکید کرد که منظور ساپینتو از به کار بردن الفاظ «جنگل» و «حیوان» توهین به مربیان ایرانی نبوده است. از این رو، سمیعی خواهان کاهش محرومیت و جریمه نقدی ساپینتو است و در این خصوص با مسئولان کمیته انضباطی صحبت کرده است. او همچنین لایحه رسمی اعتراض ساپینتو به کمیته استیناف را نیز تنظیم کرده و ارائه خواهد داد تا شاید حکم صادرشده بشکند.
بعد از پایان این جلسه، باشگاه استقلال طی اطلاعیه ای موارد مطرح شده در این جلسه را اعلام کرد که در آن آمده:« با اعلام ریاست کمیته انضباطی، در حکم صادره در خصوص دیدار با مس کرمان، اشتباه تایپی رخ داده و محرومیت سرمربی استقلال به دلیل اتفاقات بازی با مس، قابل اعتراض و رسیدگی در کمیته استیناف است. همچنین باشگاه استقلال کلیه مدارک و اسناد خود در خصوص اتفاقات بازی با پیکان را ارائه کرد. ضمن اینکه باشگاه اعتقاد راسخ دارد در حق سرمربی این تیم اجحاف صورت گرفته است. همچنین این باشگاه خواستار برخورد یکسان ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، با همه مربیان لیگ برتر است.»
سرمربی استقلال تا به اینجای فصل شش مرتبه از حضور روی نیمکت آبی‌ها محروم شده و به نظر می‌رسد از این حیث در آستانه خلق یک رکورد منحصر به‌فرد در فوتبال باشگاهی ایران است. از آنجا که سه جلسه محرومیت قطعی ساپینتو در دیدارهای استقلال مقابل ملوان در جام حذفی و هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم لیگ برتر مقابل نساجی و گل گهر اعمال خواهد شد، تعداد غیبت‌های این سرمربی پرتغالی به 9 بازی خواهد رسید و با توجه به تقویم مسابقات لیگ برتر، استقلالی‌ها تا پایان سال‌جاری دیگر ساپینتو را روی نیمکت تیم‌شان نخواهند دید.

جستجو
آرشیو تاریخی