صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 
تطهیر شکنجه‌گر ساواک در BBC
 خبر اول اینکه، اخیراً با انتشار تصویری از پرویز ثابتی، رئیس اداره کل سوم ساواک و ساواک تهران رژیم پهلوی در اجتماع اخیر اپوزیسیون سلطنت‌طلب در لس‌آنجلس، صحبت‌ها در خصوص نقش ویژه ساواکی‌ها در تحرکات اخیر بالا گرفته است. از ثابتی که در زمره جنایتکار‌ترین عوامل سلطنت شاه به شمار می‌رود، این روزها در شبکه‌های فارسی‌زبان به نیکی یاد می‌شود.
بی بی سی فارسی ارگان رسانه‌ای دولت انگلیس در  یکی از برنامه های خود، شخصی با نام قانعی فرد را تحت عنوان نویسنده کتاب خاطرات پرویز ثابتی روی آنتن آورد تا از زبان او از ثابتی تعریف و تمجید کند! میهمان
بی بی سی فارسی از شکنجه گر ساواک با عنوان «عالیجناب ثابتی» یاد کرد و گفت: «عالیجناب ثابتی مردی شریف است که به امنیت داخلی ایران کمک کرده است.» این فرد همچنین کسانی‌ را که جنایت‌های رئیس ساواک تهران را یادآوری کردند، «جمعی از اشرار» نامید.  گفتنی است رسانه‌های فارسی زبان بیگانه در ماه‌های اخیر به تریبون عوامل ساواک، تروریست‌های تجزیه طلب و مسلح، تحریم‌طلبان و افراد وابسته به سرویس‌های جاسوسی تبدیل شده است.

حسرت آشوب بر دل انگلیس!

 خبر دیگر اینکه، دولت انگلیس طی سه ماه گذشته، فضایی در حدود ۵۰ متر مربع را برای برگزاری تجمعات عوامل ضد انقلاب مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعبیه کرده است و با وجود فروکش کردن اغتشاشات همچنان نرده‌های اختصاص داده به اپوزیسیون را جمع آوری نکرده است. به گزارش ایرنا، شاید از نگاه خوش بینانه بتوان هدف از حصارکشی مقابل سفارت را دور کردن معترضان از این ساختمان معرفی کرد اما تاریخ سیاه دشمنان انقلاب نکته دیگری می‌گوید. با وجود این حصارکشی اپوزیسیون ضدایرانی مقیم لندن از دست پلیس، فرار و اقدام به تخریب بنای ساختمان ‌کردند، یا در چندین نوبت از دیوار سفارت بالا رفته و به پرچم کشورمان توهین ‌کردند. آنها سوم مهرماه به سمت راهپیمایان اربعین حسینی (ع) در لندن حمله‌ور شده، حجاب را از سر بانوان کشیده و آنها را به اشکال زننده‌ای مورد اهانت قرار دادند؛ سپس با اسکورت پلیس لندن، راهی مرکز اسلامی انگلیس شدند و نمازگزاران و تعدادی از اهالی منطقه را به‌ قصد کشت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ادعای گاردین درباره تقلای لندن و واشنگتن علیه ایران
 دست آخر اینکه، روزنامه گاردین در گزارشی از تقلای لندن و واشنگتن برای پرونده‌سازی علیه ایران با ادعای مشارکت نظامی در جنگ اوکراین خبر داد و به نقل از مقام‌های امریکایی نوشت که ایران در حال تبدیل شدن به یک کشور پیشرو در زمینه تولید پهپادهای ارزان قیمت و مرگبار است. به گزارش ایرنا، مقام‌های امریکایی که گاردین نامی از آنها نبرده است ادعا کرده‌اند که ایران از جنگ اوکراین به عنوان ویترینی برای عرضه فناوری‌های خود در زمینه پهپاد استفاده می‌کند: «یافته‌های آژانس اطلاعات دفاعی نشان دادند که چگونه ایران از یک بازیگر پهپادی در منطقه‌ در خاورمیانه به مهم‌ترین حامی نظامی مسکو در جنگ تبدیل شده است.» این نشریه انگلیسی افزود: یکی از مقامات امریکایی، تهران را به عنوان یک کشور پیشرو در تولید پهپادهای ارزان قیمت و بسیار مؤثر توصیف کرد. ایران بارها ادعای مطرح شده درباره ارسال پهپاد به روسیه را برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین رد و تصریح کرده است که هیچ سلاح و پهپادی برای به‌کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی