صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

وزیر دفاع: صادرات محصولات دفاعی 5 برابر شده است

پیگیری معاون اول درباره دانش‌آموزان قمی در جلسه هیأت دولت

 به دلیل سفر آیت الله رئیسی به چین، جلسه روز گذشته هیأت دولت به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. اشاره به ارتقای سطح روابط راهبردی میان تهران و پکن و تأکید بر اهتمام ویژه دو کشور برای پیگیری و عملیاتی شدن توافقات مهم سفر رئیس جمهور بویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، مالی، ترانزیت و فناوری از جمله مباحث مطرح از سوی مخبر در جلسه روز گذشته هیأت دولت بود.
وی همچنین با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره مسمومیت شماری از دانش‌آموزان در قم، بر ضرورت پیگیری جدی این موضوع و ارائه گزارش و اطلاع رسانی دقیق تأکید کرد.
اعضای هیأت دولت نیز در پایان نشست، با حضور در جمع خبرنگاران، آخرین تحولات حوزه‌های خود را با مردم در میان گذاشتند.
 وحیدی: آغوش دولت برای معترفان به اشتباه باز است
وزیر کشور درباره عفو محکومان و متهمان ناآرامی‌های اخیر اظهارکرد:برای هر فرد دچار مشکل شده که بتواند مورد بخشش قرار گیرد، حتماً این مساله مد نظر خواهد بود. احمد وحیدی درباره بخشودگی دانشجویان، با اشاره به اینکه کمیته‌های انضباطی سازکار خود را دارند، اضافه کرد: نگاه دولت این است، کسانی که اشتباهی کرده و به این اشتباه خود معترف هستند، مورد بخشش قرار گیرند. وی درباره بسته حمایتی از ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: سازکاری پیش بینی شده تا برای ایرانیان خارج از کشور که متقاضی کارت ملی هستند، این کارت صادر می شود و بدون نیاز به حضور آنان در کشور می‌توانند کارت خود را در خارج از کشور دریافت کنند. وی تأکید کرد: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده است. رئیس شورای امنیت کشور درباره امکان بازگشت سلبریتی‌های ساکن خارج کشور که در ناآرامی‌ها نقشی داشته‌اند هم اظهارکرد: اکنون فرصت خوبی است تا آن دسته که دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند و الان نادم هستند، ابراز ندامت کنند و این آمادگی برای پذیرش آنها وجود دارد.
 امیر آشتیانی: پنج برابر شدن صادرات محصولات دفاعی  
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سه برابرشدن تولید محصولات دفاعی و پنج برابر شدن  صادرات این محصولات نسبت به سال گذشته خبرداد. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی درباره شناسایی عوامل پهپادی در اصفهان نیز این گونه اتفاقات را ناشی از دشمن‌ دانست و گفت: نسبت به شناسایی هم کارهایی انجام شده است که نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.
 
ضرغامی: تکذیب هرگونه تخریب در بافت تاریخی شیراز  
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، درباره تخریب بافت تاریخی پیرامونی حرم شاهچراغ در شیراز اظهارکرد: با وجود شایعات و جوسازی‌هایی که شناخته شده هستند و باید پاسخگوی تخریب‌های گذشته در سال‌های قبل باشند، هیچ‌گونه تخریبی در بافت تاریخی شیراز صورت نگرفته است.
سیدعزت الله ضرغامی افزود: اکنون حدود ۵۰ نماینده از رسانه‌ها در حال بازدید از بافت تاریخی این شهر هستند تا مشخص شود هیچ تخریبی صورت نگرفته است. وی ادامه داد: کار ما مرمت است نه تخریب؛ کار ما اصلاح تخریب‌های گذشته است و کسانی باید پاسخگو باشند که در گذشته در برخی از محیط‌های مقدس بخشی زیادی از این بافت‌ها را تخریب و کاربری‌های نامتعارف ایجاد کرد.
 
وزیر ارتباطات: تماس تصویری موبایلی بدون نرم افزار
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که به‌زودی تماس تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم‌افزار فعال خواهد شد و هزینه زیادی نیز نخواهد داشت. عیسی زارع پور در ادامه، با بیان اینکه قوانین ایران را رسماً به استارلینک ابلاغ کردیم و منتظر پاسخ هستیم، گفت: طبق قواعد اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، هر اپراتوری که قصد ارائه سرویس به کشوری را دارد باید قوانین «لندینگ رایت» آن کشور را رعایت کند. اگر استارلینک مانند سایر اپراتورها قوانین سرزمینی را رعایت کند، از فعالیت آنها استقبال می کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی