صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

این‌جا ستون «دیروز‌چه‌خبر؟» است و ما خبرهای دیروز بیست و ششم بهمن ۱۴۰۱ خورشیدی را اینجا برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  روز گذشته مردم استان آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
   همچنین برنامه‌های دومین روز سفر رئیس جمهور کشورمان به چین نیز از جمله اخبار پربازتاب دیروز بود.
  طبق اعلام محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور قرار است آیت‌الله رئیسی پس از برگشت از سفر چین در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت به استان بوشهر سفر کند.
  سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از موظف شدن وزارت کار به ثبت نام افراد جدید برای دریافت یارانه خبر داد.
  به گفته رحیم زارع این وزارت باید با به‌روزرسانی داده‌ها، افرادی که مشمول دریافت یارانه نیستند را حذف کرده و مشمولان جدید را ثبت نام کند. بر اساس تصویب این کمیسیون سال آینده تخصیص اعتبار به پروژه‌ها و نیز حقوق و مزایای پرداختی به صورت برخط به مجلس گزارش خواهد شد.
  حوالی ظهر دیروز خبر شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در کرمان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
  ساعتی بعد خبرگزاری‌ها به نقل از یک منبع آگاه در ارتش جمهوری اسلامی توضیح دادند که صدای شنیده شده ناشی از انهدام مهمات تاریخ مصرف گذشته طبق روال جاری در نیروهای مسلح بوده است.
  این منبع آگاه در این باره گفت: انهدام این مهمات در محیطی امن و با رعایت تمام اصول ایمنی صورت گرفته است و جای هیچ‌ گونه نگرانی برای شهروندان کرمانی وجود ندارد.
  کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه دیروز در حاشیه نشستی با سفرا و دیپلمات‌های مقیم و رؤسا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی با تأکید بر التزام جمهوری اسلامی به حقوق بشر بر اساس تعالیم اسلام و ادیان الهی، قانون اساسی و نیز تعهدات بین‌المللی محکوم نکردن حادثه تروریستی شاهچراغ از طرف بعضی کشورهای مدعی حقوق بشر را از جمله مصادیق استاندارد دوگانه‌شان دانست.
  او درباره دوتابعیتی‌ها هم گفت: قوانین ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد و اگر آنها جرمی مرتکب شوند برابرند.
  غریب‌آبادی ادعای متهم‌کنندگان ایران به برخورد بد با دوتابعیتی‌ها را رد کرد و گفت: آمار دوتابعیتی‌هایی که در بازداشتند به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی