صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

پایگاه اطلاع رسانی
معاون اول رئیس‌جمهور

بازدید مخبر
از سکونتگاه‌های حاشیه‌ای تهران

معاون اول رئیس جمهور در جریان برنامه ۵ ساعته بازدید از قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات و یکی از سکونتگاه‌های حاشیه‌ای تهران در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود و ساماندهی وضعیت محلات محروم و کمتر برخوردار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در جریان این بازدید و در جلسه‌ای با مسئولان خانه‌های احسان در این قرارگاه، بر تلاش برای ساماندهی و بهبود وضعیت مناطق کم برخوردار با هدف افزایش رغبت مردم به سکونت در آنها و نیز لزوم تأمین امکانات مناسب ورزشی، مسکن و تحصیل جوانان در محلات کم برخوردار تأکید کرد و گفت: دولت آمادگی دارد به رفع مسائل و مشکلات پیش روی این بخش‌ها در محلات کم برخوردار کمک کند.  مخبر اقدامات جوانان حاضر در قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات را به بازکنندگان معبر میدان‌های مین در دوران دفاع مقدس تشبیه کرد و از آنها خواست با توان مضاعف در راستای الگوسازی و صف شکنی برای رسیدن به اهداف والای انقلاب بکوشند. پس از این جلسه، معاون اول رئیس جمهور با حضور در محل کوره‌های آجرپزی جنوب تهران در محله «فرون آباد» از نزدیک و به‌صورت میدانی در جریان روند ارائه خدمات اجتماعی و مشکلات موجود در این مناطق قرار گرفت و ضمن پیگیری سریع مشکلات ساکنان این محلات دستور تأسیس یک خانه احسان برای ارائه خدمات اجتماعی به ساکنان و همچنین حل مشکل تحصیل دانش‌آموزان اتباع را صادر کرد.

 

میزان

برگزاری دادگاه متهمان
حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

محاکمه ۵ متهم حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اتهام افساد فی الارض، عضویت در گروه تروریستی داعش و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد. «رامز رشیدی» متهم ردیف اول پرونده به توضیح نحوه عضویت خود در داعش و تشریح ارتباطات عوامل این عملیات پرداخت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی