از فوتبال چه خبر

جلسه وزیر ورزش و تاج درباره تیم ملی

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان یکی از افرادی است که پیگیری‌های زیادی در خصوص انتخاب هر چه زودتر سرمربی تیم ملی فوتبال انجام داده و در مصاحبه‌های مختلفش، خواستار تعیین‌تکلیف هر چه زودتر سرمربی از سوی فدراسیون فوتبال است. در همین رابطه، قرار است امروز جلسه‌ای میان سجادی، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان برگزار شود. سجادی، دیروز و در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت:« دو تعبیر درباره اقدامات فدراسیون فوتبال در این زمینه وجود دارد؛ یکی اینکه نمی‌خواهند عجله کنند تا سر فرصت انتخاب کنند و تعبیر دیگر این است که دارند به جمع‌بندی می‌رسند. فردا (امروز) جلسه‌ای تشکیل خواهد شد که آقای تاج هم حضور دارد و در آن جلسه از نزدیک درباره این موضوع صحبت می‌کنم.»

 

 اعلام گزارش تخلفات بازی ایران و لبنان

نهم فروردین 1401 ایران و لبنان در حالی در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به مصاف هم رفتند که برخی رفتارها با تماشاگران بانوی حاضر در اطراف استادیوم در صدر اخبار قرار گرفت. در همان زمان رئیس جمهور به وزیر کشور مأموریت داد «همه جوانب حواشی ایجاد شده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان را بطور دقیق مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم را در این زمینه بکار گیرد.» بر اساس این گزارش برخوردهای لازم نیز با عوامل دخیل در این حادثه صورت گرفته است. به گزارش فارس، در بخشی از این گزارش آمده: «ریشه اصلی اتفاقات، سوء تدبیر مسئولان فدراسیون فوتبال در انتخاب محل مسابقه با وجود آگاهی از حساسیت‌ها بوده. همچنین مسئولان خاطی در فدراسیون طی روال قانونی از مسئولیت خود جابه‌جا شدند و تخلفات مأموران نیروهای فراجا هم در چهارچوب روال‌های قانونی رسیدگی و با مأموران برخورد قانونی انجام شده است».

 

جهانبخش: ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند

نمی‌خواستم از فاینورد بروم

 

علیرضا جهانبخش گفت‌و‌گوی مفصلی با هفته‌نامه هلندی Voetbal International داشته و در آن به موضوعات مختلفی از جمله پیشنهاد زمستانی از یونان، تجربه کار در انگلیس و تجربه پوشیدن پیراهن فاینورد اشاره کرده است. کاپیتان تیم ملی ایران با تأیید پیشنهادهای زمستانی از جمله باشگاه پاناتینایکوس یونان گفت:«درست است، باشگاه‌های بیشتری هم بودند. مدیربرنامه من همه آن تیم‌ها را فهرست کرده بود اما من نمی‌خواستم. در فاینورد این احساس را دارم که در خانه خودم هستم. به سرمربی فاینورد گفتم که اصلاً نمی‌خواهم بروم.» جهانبخش در ادامه از تاریخ‌سازی فاینورد همراه با آرنه اسلوت سرمربی این تیم صحبت کرد:«شخصاً فکر می‌کنم اسلوت می‌خواهد با فاینورد قهرمان شود. فاینورد باشگاه بزرگی است اما هر چند وقت یکبار قهرمان شده؟ دو بار در ۲۵ سال گذشته، درست است؟ می‌توانم تصور کنم که مربی ما می‌خواهد قهرمان شود، ما بازیکنان هم این را می‌خواهیم. می‌توانیم جام حذفی را هم ببریم و هنوز در لیگ اروپا هم هستیم.»  باشگاه فاینورد هم پس از انتقال جهانبخش در ایران مورد توجه قرار گرفته است. او در این خصوص توضیح داد:«بازی فاینورد با آیندهوون به صورت زنده در ایران پخش شد و چند میلیون نفر آن را تماشا کردند. ایران یک کشور دیوانه فوتبال است و بازیکنان تیم ملی از نزدیک دنبال می‌شوند. قبل از اینکه من به فاینورد بیایم، این باشگاه در ایران در کنار آژاکس و آیندهوون شناخته شده بود. وقتی به آلکمار رفتم، این باشگاه هم در ایران مورد توجه قرار گرفت. حالا مردم ایران نه تنها فاینورد را می‌شناسند بلکه طرفدار این تیم هم شده‌اند.»

 

تمجید پرتغالی‌ها از عملکرد سرمربیان سپاهان و استقلال

پس از پیروزی سپاهان برابر ذوب‌آهن و استقلال مقابل پیکان، نشریه «آبولا» پرتغال در گزارشی نوشت:«سپاهان با مورایس در لیگ ایران مهارنشدنی است. سپاهان مقابل ذوب‌آهن با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید تا بردهای پیاپی خود را به عدد 7 رساند که 6 برد آن در لیگ ایران بوده است. با این نتیجه، سپاهان با 3امتیاز بیشتر از ساپینتو هموطنش نسبت به پرسپولیس و استقلال همچنان صدرنشین است. » نشریه «رکورد» پرتغال هم در این زمینه نوشت:«مورایس دستیار سابق مورینیو این روزها به درخشش خود با سپاهان در لیگ ایران ادامه می‌دهد. این مربی پرتغالی ششمین برد متوالی‌اش در لیگ ایران را مقابل ذوب‌آهن کسب کرد تا صدرنشین ایران بماند.»

جستجو
آرشیو تاریخی