در شرایطی که این روزها درخواست افزایش قیمت لوازمخانگی مورد پذیرش دولت قرار نگرفته است، برخی تولیدکنندگان با عرضه کالاهای قدیمی خود با کدهای جدید، ترفندی برای افزایش نرخها یافتهاند.
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه توزیعکنندگان لوازمخانگی تهران با بیان این مطلب به ایرنا گفت : به این ترتیب، اکنون که در ماههای پایانی سال هستیم و بهطور معمول سالهای گذشته رونق بازار انتظار میرود، تولیدکنندگان هم با این ترفند میخواهند سهمی در شب عید داشته باشند.به گفته این مقام صنفی، اکثر تولیدکنندگان در ماههای اخیر بین 5 تا ۱۵ درصد افزایش قیمت (با یا بدون مجوز) داشتهاند که با مقایسه فهرست قیمتی آنها که برای این اتحادیه ارسال میشود با قیمتهای سال گذشته، به روشنی قابل مشاهده است.وی گفت: در این مدت بیشترین افزایش قیمت مربوط به کولرسازان با ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش بوده است و در سایر موارد اینکه گفته شده قیمت لوازم خانگی ۶۰ درصد افزایش یافته است، تکذیب میشود.