صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

سرمایه‌گذاری چین در قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

در سفر رئیس‌جمهور به چین قرار است توافقاتی در زمینه حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل ریلی با ارزش حدود 12 میلیارد دلار منعقد شود که شامل پروژه‌هایی نظیر برقی‌کردن قطار سریع‌السیر تهران- مشهد و سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است. سرمایه‌گذاری در سواحل مکران از دیگر محورهای تفاهمنامه‌های ایران و چین خواهد بود.

 

بهبود حمل ‌و نقل دریایی کشور با تأمین سوخت کم‌سولفور

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران با جدیت پیگیر تأمین سوخت کم‌سولفور از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی هستند.
یحیی ضیایی مهرجردی در مورد اهمیت و ضرورت تأمین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی متردد در بنادر کشور، اظهار داشت: سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) کنوانسیونی را مصوب کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از سوخت کم‌سولفور برای شناورهای اقیانوس‌پیما که به بنادر بزرگ دنیا تردد می‌کنند، الزام‌آور شد.
وی ادامه داد: این کنوانسیون از سال ۲۰۲۱ میلادی اجرایی و قرار شد بنادر دنیا شناورهایی را که از سوخت کم‌سولفور استفاده نمی‌کنند پذیرش نکرده و در عین‌حال از شرایط لازم برای تأمین سوخت کم‌سولفور برای شناورهایی که به این بنادر تردد می‌کنند، برخوردار باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی