صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه روزهای فرهنگی در ترکمنستان مطرح کرد

گسترش روابط فرهنگی با همسایگان در دستور کار

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر دیروزدوشنبه بیست و چهارم بهمن ماه در مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در ترکمنستان که با حضور مقامات عالی‌رتبه ترکمنستان و هنرمندان دو کشور در موزه هنرهای زیبای عشق‌آباد برگزار شد، بیشترین ظهور و بروز خویشاوندی دو کشور را در حوزه روابط فرهنگی دانست و گفت: اشتراکات فرهنگی دو کشور به قدری وسیع است که دل‌های مردمان ایران و ترکمنستان را به یکدیگر نزدیک کرده است.
او با بیان اینکه فرهنگ، اصلی‌ترین عنصر پیونددهنده دو ملت ایران و ترکمنستان به شمار می‌رود، گفت: هنر مشترک برخاسته از سرزمین دو کشور همواره پیونددهنده ارتباطات عمیق فرهنگی و هنری ایران و ترکمنستان بوده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ، اصلی‌ترین عنصر پیونددهنده دو ملت ایران و ترکمنستان به شمار می‌رود، گفت: امیدواریم رفت‌وآمدهای فرهنگی دو کشور با وسعت بیشتری ادامه پیدا کند و ایران از آمادگی لازم برای برپایی هفته فرهنگی ترکمنستان در تهران برخوردار است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه به همراه هنرمندان ایرانی حاضر در هفته فرهنگی ترکمنستان، پیام‌آور دوستی و مودت بین دوکشور هستیم، خاطرنشان کرد: چهار سال پیش نیز هفته فرهنگی ترکمنستان در شهر زیبای تهران برگزار شد، همچنین امیدواریم این رفت‌وآمدهای فرهنگی با وسعت بیشتری ادامه پیدا کند و ایران از آمادگی لازم برای برپایی هفته فرهنگی ترکمنستان در تهران برخوردار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور کشورمان همواره بر همکاری و روابط بیشتر با کشورهای همسایه تأکید دارد، گفت: گسترش روابط با همسایگان در دستور کار دولت مردمی قرار گرفته است و با افتخار مراتب سلام و محبت رئیس‌جمهور را به دولت و ملت ترکمنستان ابلاغ می‌کنم.
جستجو
آرشیو تاریخی