صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

Leader.ir

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی  درپی درگذشت میرزا حسین کریمی شاعر مراغه‌ای

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای آل‌هاشم دام بقائه
تسلیت اینجانب را به مناسبت درگذشت شاعر شیرین‌سخن و طنزپرداز، مرحوم آقای میرزا حسین کریمی رحمت‌الله‌علیه به جامعه‌ هنری آذربایجان و مردم عزیز مراغه و به‌خصوص به بازماندگان محترم ایشان ابلاغ فرمائید. مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
24 بهمن 1401

 

پایگاه اطلاع رسانی معاون اول

پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه‌های پیشران اقتصاد ملی

 

روز گذشته هشتمین جلسه پروژه‌های پیشران اقتصاد ملی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران این پروژه‌ها برگزار و در گزارشی، میزان پیشرفت عملیات اجرایی در دوره یک سال گذشته، ۲۷ درصد اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر در این جلسه، با بیان اینکه جریان پیشران بودن در امر توسعه نباید فقط به اجرای پروژه‌های مصوب پیشران منحصر شود، خواستار توجه مدیران این پروژه‌ها به موضوع بهره‌وری، ارتقای توانمندی و دانش نیروی انسانی و استفاده از فناوری‌های جدید شد.
وی با تأکید بر اهمیت پروژه‌های پیشران اقتصاد و تبدیل آن به کلیدواژه و گفتمان در سطح جامعه، تصریح کرد: برخی پروژه‌های پیشران که اجرای آنها چند سال زمان می‌برد، بهتر است فازبندی شوند تا در صورت امکان پیش از بهره‌برداری کامل طرح، شاهد افتتاح فازهای مختلف باشیم که در شکوفایی، بالندگی و درآمدزایی پروژه‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.
براساس گزارش ارائه شده در این جلسه، اکنون ۴۸ پروژه بزرگ پیشران ملی در حال اجراست که ۴۲ پروژه مربوط به گروه فلزی ـ معدنی و ۶ پروژه مربوط به گروه پتروشیمی است و براساس گزارش عملکرد مانع‌زدایی‌ها، در حال حاضر ۴۶ مسأله به تفکیک هر دستگاه اجرایی احصا شده که بخشی مرتفع شده و بخشی نیز در حال بررسی است.

سرمایه‌گذاری در ۲۹ میدان نفتی
یکشنبه گذشته نیز پنجمین جلسه شورای اقتصاد در سال‌جاری به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و طی آن، اصلاح و تصمیم‌گیری در زمینه مصوبات مربوط به وزارت نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سرمایه‌گذاری برای نگهداشت و افزایش تولید ۲۹ میدان نفتی و صدور مجوز سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای اجرای طرح اتصال نیروگاه‌های خرم‌آباد، سرو چادرملو، شهید سلیمی، علی‌آباد، سمنگان، تابان، شریعتی، کاشان و لوشان به خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی به طول ۲۵ کیلومتر و سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۸ میلیون یورویی از جمله مصوبات این جلسه بود.

جمع‌بندی طرح‌های استان بوشهر
همچنین جلسه بررسی و جمع‌بندی نهایی موضوعات و طرح‌های استان بوشهر به ریاست مخبر برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی