صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

شاخص در ارتفاع یک میلیون و 548 هزار واحدی آرام گرفت

همچنان بازار سهام با خروج پول حقیقی همراه است

با پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس در تقابل عرضه و تقاضا با برتری تقاضا همراه شده و با رخت سبز به معاملات خود خاتمه داد.
روز دوشنبه 24 بهمن، آغاز معاملات بازار بورس با رشد شاخص کل همراه بود به‌طوری که تا ساعت 10:30 با 5 هزار و 800 واحد رشد تا ارتفاع یک میلیون و 551 هزار و 800 بالا رفت، اما در ادامه قدم در روند نزولی گذاشت و تا پایان معاملات این روز نیمی از رشد آن کاسته شد. در نهایت شاخص کل بورس تهران با بازدهی 0.15 درصدی و 2 هزار و 298 واحد افزایش نسبت به روز قبل، در ارتفاع یک میلیون و 548 هزار واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم‌وزن در این روز با یک هزار و 926 واحد افزایش به 482 هزار و 779 واحد و شاخص قیمت هم‌وزن نیز با یک هزار و 142 واحد رشد به 286 هزار و 407 واحد رسید. نمادهای  «کگل»،  «فولاد» و «شستا» بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل، «پارسان» ، «فارس» و «وصندوق» بیشترین تأثیر منفی بر شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند. بر اساس گزارش‌ها در این روز، نمادهای «اردستان»، «خگستر» و «غنوش» بیشترین تراکنش بازار بورس را به خود اختصاص دادند.
 سبز‌پوشی شاخص فرابورس
با پایان معاملات روز دوشنبه 24 بهمن، شاخص فرابورس با بازدهی 0.37 درصدی، بیش از 74 واحد افزایش داشت و به 20 هزار و 170 واحد رسید. نمادهای «آریا»، «فجهان» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای «وهور»، «مارون» و «پخش» با بیشترین تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند. مطابق آمار، نمادهای «دی»،  «گدنا» و «فروژ» بیشترین تراکنش این بازار را به خود اختصاص دادند.
 
ادامه خروج خالص پول حقیقی
در جریان مبادلات روز دوشنبه 24 بهمن، معاملات خرد به‌طور خالص با خروج پول حقیقی به مبلغ 143 میلیارد تومان همراه بود. بر طبق آمار، بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های محصولات غذایی، خودرو و هتل و رستوران و به نماد‌های «غذانه»، «ذوب»، «گدنا»، «کقزوی» و «وساپا» و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی از گروه صندوق‌ها، شیمیایی و بیمه و از نماد‌های «کگل»، «آریا»، «بپاس» و «فملی» صورت گرفته است.
 
کاهش ارزش معاملات خرد
در پایان داد و ستد روز دوشنبه ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 989 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل از خود با 105 میلیارد تومان کاهش همراه بود. در این روز از مجموع 394 نماد معاملاتی در بازار بورس، 191 نماد مثبت و 203 نماد منفی بودند. در بازار فرابورس نیز از مجموع 386 نماد مورد معامله، 168 نماد مثبت و 218 نماد منفی بودند.
همچنین در روز دوشنبه، 77 نماد در بالاترین بازه قیمتی روزانه خود در صف خرید بوده و در مقابل 67 نماد به صف فروش رفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی