صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

اخبار

صدور احکام رتبه‌بندی معلمان بازنشسته آغاز شد

کارگروه اجرایی رتبه‌بندی معلمان وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان از روز گذشته ۲۳ بهمن اجرا می‌شود.  بنا به اعلام مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش «به استناد ماده ۷۸ قانون استخدام کشوری، میزان حقوق بازنشستگی عبارت است از میانگین حقوق و مزایای مشمول کسور دو سال آخر خدمت مستخدم که به ازای هرسال خدمت مازاد بر ۳۰ سال نیز ۲.۵ درصد به حقوق بازنشستگی افزوده می‌شود. همچنین افرادی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (اجرای قانون رتبه‌بندی) به بعد به‌افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند، از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار و احکام بازنشستگی آنان برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

 

کاهش 15درصدی فرانشیز درمان با اجرای پزشک خانواده

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده از سال آینده در شهرها، فرانشیز پرداختی از جیب مردم در حوزه درمان را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش می دهد. سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت به ایرنا گفت: در حال حاضر ۶ هزار پزشک خانواده وجود دارد و نیاز ما ۲۱ هزار پزشک خانواده است که باید برای جذب ۱۵ هزار پزشک جدید اقدام کنیم.

 

۹۸ درصد ایرانیان پرونده الکترونیک سلامت دارند

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت آخرین وضعیت پرونده الکترونیک ایرانیان را تشریح کرد و گفت: تنها 2 درصد جمعیت ایرانی در سطح یک، ارائه خدمت پرونده الکترونیک سلامت ندارند که آنها هم می‌توانند به واحدهای ارائه خدمات محل سکونت خود مراجعه کرده و پرونده الکترونیک را تشکیل دهند.

 

افتتاح اولین تعمیرگاه خودرو ویژه بانوان

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز راه‌اندازی تعمیرگاه‌های تخصصی ویژه بانوان در مراکز معاینه فنی شهر تهران در مرکز معاینه فنی آبشناسان در غرب تهران خبر داد.  شادی مالکی اعلام کرد: در گام‌های بعدی پس از دستیابی به بهترین الگو نسبت به توسعه آن در کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی