دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

در پی وقوع زلزله مهیب هفته گذشته، رجب طیب اردوغان دستور داد تمام مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی تا 10 روز آینده فعالیت‌های خود را متوقف کنند. تعطیلی طولانی مدت مدارس بخاطر آن است که هزاران دانش آموز و معلمان‌شان تحت تأثیر زلزله در 10 استان قرار گرفته‌اند.

 

امارات الیوم  
امارات

به کاربران شبکه‌های اجتماعی در امارات هشدار داده شده، هنگام ارسال کمک‌های خود به زلزله‌زدگان هوشیار باشند و آنها را به هر کسی ندهند. زیرا کلاهبرداران از چنین شرایطی سوء استفاده می‌کنند و ممکن است برخی از آنها این پول‌ها را صرف فعالیت های تروریستی کنند.

 

الاخبار
لبنان

کمپین‌های امدادی لبنانی‌ها به قربانیان زلزله سوریه از شبعا گرفته تا صیدا در حال جمع آوری کمک‌های مردمی هستند و شماری از کاروان‌های امدادی نیز حرکت خود را به سمت سوریه آغاز کرده‌اند. در ارائه کمک‌ها نیز توجهی به اینکه زلزله‌زدگان مربوط به چه گروهی هستند، نمی‌شود. برای آنها تنها چیزی که اهمیت دارد، نجات انسان ها فارغ از گرایش‌هایشان است.

 

نیویورک تایمز
امریکا

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد، روزنامه‌نگاران نمی‌توانند نسبت به اعتبار رسانه خود بی‌تفاوت باشند. نظرسنجی اخیر گالوپ نشان می‌دهد، فقط 16 درصد امریکایی‌ها به‌طور کامل و چشم بسته به روزنامه‌ها اعتماد دارند که میزان این اعتماد به نسبت یک دهه قبل 25 درصد کاهش دارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش
 - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱