اخبار

حمله نخست وزیر ایتالیا به مکرون

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا اقدامات فرانسه پیرامون مسأله اوکراین بویژه نشست اخیر بدون حضور دیگر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با رئیس‌جمهور اوکراین را که تنها آلمان در آن حضور داشت، خطری برای وحدت اتحادیه اروپا دانست و تأکید کرد: برای تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در مواجهه با بحران‌ها نشان دادن وحدت امری حیاتی است.

 

مخالفت برزیل با ارسال تسلیحات به اوکراین

لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل به‌رغم فشارهای دولت امریکا در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان اعلام کرد، کشورش به اوکراین هیچ گونه تسلیحاتی ارسال نخواهد کرد. او گفت: «نمی‌خواهم به این جنگ بپیوندم. می‌خواهم این جنگ پایان پیدا کند.» او گفته است، در دیدار با جو بایدن رئیس جمهور امریکا نیز بر لزوم مذاکره بر سر صلح تأکید کرده است.

 

جنایت جدید عربستان در یمن

در جدیدترین حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان به مردم یمن، یک یمنی به شهادت رسید و هشت نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش المسیره این حملات علیه مناطقی از استان صعده یمن انجام شد. بنا بر این گزارش، طی ۲۴ ساعت روز جمعه تا شنبه، نیروهای ائتلاف عربستان ۹۱ مورد نقض آتش‌بس داشته‌اند.

 

سریال دستگیری سیاستمداران فاسد دراروپا

دو قانونگذار دیگر پارلمان اروپا در رابطه با پرونده فساد مالی فراگیر در این نهاد اروپایی دستگیر شدند. به گزارش رویترز، رسوایی مالی در پارلمان اروپا در ماه دسامبر پس از اینکه مقام‌های بلژیکی چهار شخص مرتبط با پارلمان اروپا را به دریافت پول و هدیه از کشورهای قطر و مراکش متهم کردند، آغاز شد.

 

استعفای دولت مولداوی

نخست‌وزیر مولداوی اعلام کرد دولت تحت هدایت وی از سمت خود کناره‌گیری کرد. به گزارش رویترز، ناتالیا گاوریلیتا، نخست‌وزیر مولداوی، روز جمعه پس از ۱۸ ماه پرتلاطم در قدرت که با بحران اقتصادی و پس‌لرزه‌های ناشی از جنگ اوکراین همراه بود، اعلام کرد: من به مردم مولداوی باور دارم. بر این باور هستم که ما قادر خواهیم بود از تمام مشکلات و چالش‌های کنونی عبور کنیم.

 

 

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش
 - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱