دیگه‌چه‌خبر؟

حضور نظامیان و سیاستمداران روس
در سفارت ایران

 خبر اول اینکه،   در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمعی از نظامیان و سیاستمداران روس در مراسمی که در سفارت ایران در مسکو برگزار شد، حضور یافتند. این حضور که مطابق رسوم دیپلماتیک بوده، در حالی است که پیش‌تر حضور نظامیان ایرانی در سفارت روسیه در تهران همزمان با سالروز ملی روسیه، به دستمایه تخریب روابط تهران و مسکو تبدیل شده بود. از این‌رو برخی کاربران با یادآوری مراسم مشابه سفارت روسیه در تهران، غرض‌ورزی و ضعف استدلال مخالفان را زیر سؤال برده و از آنان پرسیدند: «آیا امروز از مستعمره شدن روسیه خواهید گفت؟»


یک پرده دیگر از آشفته‌حالی BBC

 خبر دیگر اینکه، پس از افشای دروغ‌پردازی‌ها درباره یکی از بازداشتی‌های حوادث اخیر، رسانه دولتی انگلیس، باز هم برای پوشاندن گاف‌های رسانه‌ای دست به توجیه زد.  انتشار تصاویر شاداب و بعضاً با موهای رنگ‌کرده برخی بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر پس از آزادی، دروغ بودن خبرسازی‌های ضدانقلاب درباره تجاوز یا تحت شکنجه بودن این افراد را برملا کرد. اما رسانه سلطنتی BBC، در گزارشی با هدف توجیه و سرپوش گذاشتن بر گاف‌های بزرگ ناشی از این دروغ‌پردازی‌ها، در گزارشی احساسی نوشت:«آدم‌ها وقتی در زندانند دل‌شان نمی‌خواهد آثار آسیب، غم و آشفتگی بر صورت‌شان باشد!» جالب آنکه رسانه‌های بیگانه پیش‌تر مدعی شده بودند که زندانیان زن از وسایل پیرایشی در زندان محروم هستند.

 

پاناما هم امریکا را حساب نکرد!


 دست آخر اینکه، به‌رغم تهدیدها و هشدارهای امریکا به مقام‌های پاناما برای جلوگیری از عبور کشتی‌های نیروی دریایی ایران از این تنگه، مسئولان دریایی جمهوری‌ پاناما اعلام کردند، قصد دارند به کشتی‌های ایران اجازه عبور از کانال را بدهند. به گزارش فارس، «سازمان کانال پاناما» با اشاره به ضرورت پایبندی کشتی‌ها به قوانین جهانی، گفته است: «بر اساس قوانین، اداره کانال پاناما متعهد است اجازه عبور هر کشتی که همه این شرایط را برآورده کند، صادر کند.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش
 - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱