صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

اخبار

جامعه ورزش در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 جامعه ورزش همانند گذشته همپا با سایر مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشتند. سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه حضور در چهل و چهارمین جشن سالگرد انقلاب اسلامی گفت: «این جشن بزرگ را به همه مردم ایران تبریک عرض می‌کنم. در کنار مردم، خانواده و جامعه ورزش توان خود را به کار گرفته است تا هرچه بهتر و پرشورتر نسبت به سال‌های گذشته حضور پیدا کند و نقش خود را در احیای انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  بیش از پیش نشان دهد. الحمدلله حضور پرشور و با نشاط بوده است.»

 

پیروزی هاکی ایران برابر امریکا

دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام جهانی هاکی 2023، دیروز به میزبانی شهر پرتوریا آفریقای جنوبی برگزار شد و تیم‌های ایران و امریکا به مصاف هم رفتند که در پایان تیم ملی ایران پس از تساوی 4-4 ، موفق شد این حریف را در ضربات پنالتی 3 - 2 مغلوب کند و به مقام سوم دست یابد. گل‌های ایران را در این بازی رضا نوروز زاده ۲ گل، امیر مهدی میرزاخانی و محمد کریمی به ثمر رساندند. رضا نوروززاده هم در پایان به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد. به این ترتیب تیم ملی هاکی ایران مقام سوم رقابت‌های جام جهانی هاکی را از آن خود کرد. ایران پیش از این هم توانسته بود امریکا را شکست دهد.

 

سهمیه فوتبال ایران چقدر است؟

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد تعیین تکلیف سهمیه‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: «کشورهای مختلف مدل‌های مختلف دارند و یک دوره شرایط خاصی دارد و در ادوار بعدی به مدل روتین باز خواهد گشت. کار کارشناسی خوبی انجام دادیم و به هیأت رئیسه تقدیم کردیم تا تصمیم‌گیری شود. به این ترتیب قهرمانان فصل گذشته و قهرمانان فصل آینده با ترکیبی مشخص رتبه یک تا چهار را خواهند داشت. اگر این موضوع به تصویب برسد مشکلی نخواهیم داشت.» او اظهار کرد: «قهرمانان لیگ و جام حذفی در فصل گذشته و آینده این سهمیه‌ها را از یک تا چهار در اختیار خواهند گرفت. به این ترتیب از 4 تا 2 سهمیه خواهیم داشت که در بدترین حالت برای ما امسال 2+2 سهمیه خواهد بود.»

 

داوودی با بازوبند کاپیتانی بسکتبال

اردوی تیم ملی بسکتبال برای شرکت در پنجره ششم انتخابی جام جهانی از دیروز با یک تازه وارد آغاز شد. آرن داودی؛ بازیکنی که در جریان رقابت‌های انتخابی برای جام جهانی ۲۰۱۹ چین و بعد از دیدار با ژاپن از تیم ملی بسکتبال خداحافظی کرد اما حالا بعد از چهار سال برای این پنجره از مسابقات مجدد به اردوی تیم ملی دعوت شده است. آسیب‌دیدگی و جراحی حامد حدادی و دوری اجباری وی از ترکیب تیم ملی بسکتبال باعث چرخش بازوبند کاپیتانی تیم ملی شده است.

 

تاج: مشخص نیست سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی است یا خارجی

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی ایران گفت: «بزودی باید این کار را بکنیم، به هر جهت الان اگر سرمربی هم انتخاب کنیم مجالی برای اردو زدن نیست، چون نه کسی می‌آید و نه در کوران لیگ می‌شود بازیکنی از تیم‌ها گرفت ولی این عجله هست که چنین اتفاقی بیفتد و آن را کاملاً درک می‌کنیم که این کار را باید انجام دهیم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا سرمربی تیم ملی ایرانی خواهد بود یا خیر، افزود: «فعلاً مشخص نیست، روی هر دو گزینه کار می‌کنیم.»

 

ترکیب آسیایی کشتی مشخص شد

ترکیب تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در هند اعلام شد. در تیم کشتی آزاد علیرضا سرلک، یاسین رضایی، پیمان بیابانی،مرتضی قیاسیب، حسین ابوذری، امیرحسین کاووسی، علیرضا کریمی، ارشک محبی، مجتبی گلیچ و امیررضا معصومی و در کشتی فرنگی پویا دادمرز، مهدی محسن‌نژاد، ایمان محدی، رضا عباسی، سجاد ایمان طلب، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مهمدی، ناصر علیزاده، مهدی بالی و امین میرزازاده ترکیب ایران را تشکیل می‌دهند.مسابقات نیمه اول فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی