صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱

دستگاه‌های اطلاعاتی ایران با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در حمله به تأسیسات وزارت دفاع تأکید کردند

مجازات مضاعف برای صهیونیست‌ها

عوامل اصلی تلاش ناکام برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی وزارت دفاع در اصفهان در حالی شناسایی و بازداشت شدند که به تصریح سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، پاسخ حمله رژیم غاصب صهیونیستی به این تأسیسات توسط رزمندگان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین داده شده است.
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی ضمن اعلام خبر بازداشت عوامل اصلی این خرابکاری با اعلام اینکه دخالت مزدوران رژیم موقت صهیونیستی در آن اقدام اثبات شده است، تأکید کردند: «اگر چه عملیات ناکام رژیم غاصب در پی استیصال از ضربات کوبنده‌ای است که در درون سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده است، با این‌حال جان برکفان گمنام در دو نهاد اطلاعاتی کشور اعلام می‌نمایند به‌رغم ناکامی آن رژیم در اقدام سخیف پیش‌گفته، با این‌حال نفس تعدی به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، مجازات مضاعف داشته و با واکنش عبرت‌آموز حافظان امنیت ایران مقتدر مواجه خواهد شد. این بیانیه در عین حال اعلام کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن جریان تحقیقات از متهمان بازداشت شده اطلاعات تکمیلی در زمان مقتضی منتشر خواهد شد.

تله برای سه ریزپرنده
ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شامگاه هشتم بهمن‌ بود که سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند. حمله‌ای که با واکنش بموقع و قدرتمند پدافندی ناکام بود و ماحصل آن برای نیروی مهاجم چیزی جز خسارتی جزئی به سقف یکی از سوله‌ها نبود. یکی از ریزپرنده‌ها سرنگون شد و دو ریزپرنده دیگر نیز به تله پدافندی گرفتار و مجبور شدند خودشان را منفجر کنند. با این حال مشخص بود که جمهوری اسلامی ایران از چنین دست‌اندازی و تهاجم هر چند ناکام و ناشیانه‌ای به‌سادگی و بی‌پاسخ عبور نخواهد کرد. واکنش حتمی که باعث شد وزارت دفاع امریکا خیلی زود در تلاش برای تبری جستن از آن اقدام کند.

واکنش هراس‌آلود امریکا
«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون ساعاتی پس از انتشار اخبار تهاجم تأیید کرد که هیچ نیروی نظامی امریکا در حمله به تأسیسات اصفهان دست نداشته است. رسانه‌های امریکایی حتی به افشای رژیم صهیونیستی به‌عنوان عامل این حمله پرداختند. روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» فردای حادثه با انتشار خبری رژیم صهیونیستی را مسئول حمله به یکی از مراکز وزارت دفاع در اصفهان دانست و هفته‌نامه «نیوزویک» کوادکوپترهای ساخت شرکت اسرائیلی «البیت سیستمز» را که مداومت پروازی بسیار محدودی دارد میکروپهپاد به‌کار گرفته شده در این حمله معرفی کرد.
پس از این موضع‌گیری تبری‌جویانه امریکایی‌ها برخی مقامات سابق رژیم صهیونیستی هم به‌صورت غیرمستقیم به نقش اسرائیل در این عملیات اشاره کردند و رسانه‌های اسرائیلی به خود اجازه دادند درباره آن قلمفرسایی کنند؛ مواضعی که انتقاد برخی کارشناسان امنیتی رژیم صهیونیستی را برانگیخت. چنانکه «بن مناحم» یکی از این کارشناسان با سرزنش اعتراف به نقش داشتن اسرائیل در اقدامات ضد ایرانی نسبت به آسیب‌پذیری این رژیم در مقابل انتقام ایران هشدار داد و «عاموس یادلین» از رؤسای سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به اینکه چنین حملاتی حتی در صورت موفقیت، هیچ تأثیری بر عملکرد ایران در حوزه‌های علمی، هسته‌ای و نظامی نخواهد داشت، درباره واکنش حتمی ایران گفت: این واکنشی است که مسئولان رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند توانایی تحمل تبعات سنگین آن را نخواهند داشت.

پاسخ حتمی به هرگونه خرابکاری
هراس صهیونیست‌ها از واکنش ایران در حالی بود که یک مقام ایرانی در مصاحبه با شبکه الجزیره در این‌باره گفته بود: «نشانه‌های اولیه حاکی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این تهاجم ناموفق است و اسرائیل بخوبی می‌داند که پاسخ آن را دریافت خواهد کرد و این همان چیزی است که پیش از این نیز، به دور از هر گونه سروصدا و اظهارنظرهای متوالی اتفاق افتاده است. کسانی هستند که با آتش بازی می‌کنند. ما تردیدی نداریم که اگر برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای تصمیم بگیرند، خودشان نخستین کسانی هستند که خواهند سوخت.» انتقامی که حالا به تصریح بیانیه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه در درون فلسطین اشغالی گرفته شده اما صهیونیست‌ها باید چشم‌انتظار «مجازات مضاعف» آن باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی