صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و پنج - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و پنج - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 

واکنش ابوالقاسم طالبی به انتقادها
خبر اول اینکه، رئیس صدا و سیما در پاسخ به کسانی که با مستمسک قرار دادن اظهارات اخیر ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما در برنامه هفت رسانه ملی را مورد حمله قرار داده بودند، یادآور شد: «در فضایی که به مقدس‌ترین مقدسات ما در طول ماه‌های گذشته توهین شده و فتنه‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم، طبیعی است که واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایی صورت بگیرد که البته بعضی از این نظرات با ادبیات بهتری می‌توانست بیان شود.» طالبی هم در واکنش به انتقادات درباره خود گفت: «من حرف بدی علیه زنان مطرح نکردم. ظاهراً انتظار هزاران جمله  رکیک از اعضای بعضی انجمن‌ها، کانون‌ها و اتحادیه‌ها طبیعی بوده اما یک واژه پزشکی را از من زشت انگار کرده‌اند لذا بدین وسیله اعلام می‌کنم آری به قول آقای دکتر جبلی بهتر بود واژه دیگری می‌گفتم.»

محموله بشردوستانه 35 تنی روسیه در راه ایران
خبر دیگر اینکه، سرویس مطبوعاتی وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه چهارشنبه (هشتم فوریه) به خبرگزاری تاس گفت یک هواپیمای این وزارتخانه ۳۵ تن کمک بشردوستانه به ایران که در زلزله ۲۸ ژانویه آسیب دیده، ارسال خواهد کرد. وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه اعلام کرد: «هواپیمای ایلوشن-۷۶» وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه برای تحویل کمک بشردوستانه به جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه ژوکوفسکی پرواز کرد. به دستور دولت روسیه، محموله بشردوستانه با وزن کلی ۳۵ تن تحویل داده خواهد شد. این محموله شامل همه ملزومات برای حمایت اولیه از شهروندان آسیب‌دیده بر اثر زلزله ویرانگر در شمال غرب این کشور است که در تاریخ ۲۸ ژانویه رخ داد». طبق اعلام این وزارتخانه، این محموله شامل شکر، آرد، روغن نباتی، چادر، پتو، اجاق گاز و یک نیروگاه سیار است.

قطعنامه حمایتی کنگره امریکا از طرح منافقین
شنیدیم که، بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره امریکا روز چهارشنبه از قطعنامه‌ای حمایت کرده‌اند که ضمن طرح اتهامات تکراری درباره اغتشاشات در ایران حاوی بندهایی در حمایت از گروهک تروریستی منافقین است. این قطعنامه دیروز چهارشنبه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان معرفی شد و از حمایت ۱۶۵ قانونگذار از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار است.  قطعنامه مذکور جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم می‌کند و از آنچه طرح «مریم رجوی» برای «آینده ایران» خوانده شده حمایت کرده است.

افشای دروغ شاخدار CNN
دست آخر اینکه، انتشار تصویر یکی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر پس از آزادی بیش از هر چیز «سی ان ان» را رسوا کرد. این رسانه  امریکایی چندی پیش گزارشی سراسر کذب و حاوی ادعاهایی همچون تعرض و تجاوز به یکی از بازداشت شدگان در جریان اغتشاشات را منتشر کرد. گزارشی که در آن ادعا شده بود «چند لباس شخصی او را در حالی که موهای سرش را تراشیده بودند به بیمارستان بردند.» تصویر منتشر شده اما دختری با موهای رنگ شده و بلند را نشان می‌داد که کمترین اثری از ادعاهای مطرح شده در صورت در حال خنده‌اش نبود. رسوایی جدیدی که باید وزارت امور خارجه و از طریق مراجع حقوقی ذی‌ربط در فضای بین‌المللی چنین خبرسازی‌هایی را پیگیری کند یا دست کم برای روشن کردن اذهان مخاطبان خارجی جوابیه‌ای ارسال شود.

جستجو
آرشیو تاریخی