صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۸

رئیس کل بیمه مرکزی:

6 شرکت بیمه‌ای جدید تشکیل می‌شود

3 شرکت اوراق بیمه منتشر می‌کنند

هم‌اکنون 31 شرکت در صنعت بیمه کشور فعالند و قرار است بزودی 6 شرکت جدید به جمع بیمه‌ای‌ها اضافه شود. درحالی که عمده شرکت‌های فعال در این صنعت بیمه‌های عمومی هستند، براساس برنامه نهاد ناظر صنعت قرار است تنها به شرکت‌های تخصصی مجوز فعالیت داده شود.
دراین زمینه رئیس‌کل بیمه مرکزی روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد: امسال مجوز فعالیت برای 6 شرکت جدید در صنعت بیمه صادر شد و شرکت‌های بیمه‌ای ملزم به ارائه ابزارهای جدید دیجیتالی برای خدمات بهتر به مشتریان شدند. درحالی در سال‌جاری برای فعالیت 6 شرکت جدید برنامه‌ریزی شده که در 10 سال اخیر تنها مجوز 4 شرکت جدید صادر شده بود.
 به گفته رئیس کل بیمه‌ مرکزی، مجوز فعالیت به 6 شرکت جدید بیمه‌ای در سال‌جاری داده شد که عمده این شرکت‌ها در زمینه‌های تخصصی مانند بیمه زندگی و بیمه اتکایی فعالیت می‌کنند، علاوه بر این در راستای کاهش سهم دولت از بیمه‌های اتکایی به 11 شرکت موجود بیمه‌ای نیز اجازه ارائه محصولات اتکایی داده شده که البته این مجوزها موقت است و باید شرکت‌های تخصصی اتکایی در این زمینه مجوز بگیرند.
به گزارش ایران، مجید بهزادپور با بیان اینکه صنعت بیمه در کنار سایر بخش‌ها در ارائه خدمات به زلزله‌زدگان خوی قرار دارد، اظهار داشت: این صنعت بر اساس سند تحول دولت مردمی و اهداف 22‌گانه که اعلام شده است خدماتی به جامعه ارائه می‌کند.
رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین گفت:‌ برای اولین بار انتشار اوراق بیمه‌ اتکایی که از سال 99 در قالب تبصره‌ بودجه بود امسال به صورت جدی پیگیری می‌شود که این اوراق توسط 3 شرکت در بازار سرمایه منتشر خواهد شد و از شورای فقهی بورس هم برای تبادل و نقل و انتقال مالکیت اوراق بیمه اتکایی مجوز گرفته‌ایم.
بهزادپور گفت: انتشار اوراق بیمه اتکایی به منظور انتقال ریسک به مردم صورت می‌گیرد، همچنین با قوه قضائیه، ‌پلیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهمنامه‌هایی امضا کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه هدف بیمه مرکزی تقویت نظارت حرفه‌ای بر شرکت‌ها است گفت: ‌در این زمینه با اصلاح آیین‌نامه سرمایه‌گذاری با رعایت حقوق بیمه‌گذاران، مشکلات شرکت‌ها را برطرف می‌کنیم و اولویت ما آیین‌نامه‌هایی است که با همکاری اعضای شورای عالی بیمه اصلاح می‌شود.
رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین گفت: در راستای مقررات‌زدایی و کاهش مداخلات بیمه مرکزی و تقویت نقش نظارتی با اصلاح آیین‌نامه 90 صنعت بیمه تعداد سمت‌هایی که نیاز به مجوز بیمه مرکزی داشت از 16 به 6 مورد کاهش یافت.
وی این را هم گفت:‌ در راستای کاهش نقش بیمه مرکزی در بیمه اتکایی علاوه بر مجوزهایی که به شرکت‌های جدید داد‌ه‌ایم به 11 شرکت بیمه موجود هم مجوزهای موقت برای حضور در بازار بیمه اتکایی داده‌ایم.
بهزادپور گفت:‌ شرکت‌های جدید بیمه زندگی مانند کاریزما که به تازگی مجوز گرفته و بیمه خاورمیانه که از قبل بود برای توسعه صنعت بیمه زندگی به کار گرفته می‌شود.
سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه چند ماهی است کاهش یافته، فروش آن سخت و بازخرید بیشتر از وضعیت نرمال است و قرار است در هفته‌های آتی نشستی در این باره برگزار شود، سهم بیمه‌های زندگی از ۱۶ درصد سال گذشته در ۱۰ ماه به ۱۴ درصد رسیده است.
وی با اشاره به وثایق بیمه گفت: بیمه مسئولیت یا بیمه شخص ثالث به عنوان وثیقه در زمان تصادف است، بیمه زندگی می‌تواند وثیقه‌ای برای نظام حقوقی برای اخذ وام یا موارد دیگر استفاده شود، در فازهای بعدی برنامه این بوده که بیمه زندگی وثیقه‌ای برای دریافت تسهیلات بانکی باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی