صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

کاهش ۱۴ درصدی واحدهای صنعتی غیر فعال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی یک‌هزار و ۱۹۱ واحد راکد تولید صنعتی از ابتدای سال تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و تأکید کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی راکد مجدد به چرخه تولید بازگشتند و همچنین در این مدت شاهد کاهش ۱۴ درصدی آمار واحدهای صنعتی تولیدی راکد از 8 هزار و ۵۶ واحد به ۶ هزار و ۹۱۵ واحد هستیم.
علی رسولیان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، یک هزار و ۷۴ واحد صنعتی تولیدی که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کردند، به بالای ۵۰ درصد ظرفیت تولید رسیدند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از صادرات ۲۴ میلیون دلاری کنسرسیوم‌های صادراتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال‌جاری خبر داد و گفت: مطابق آخرین آمارها تا پایان آذر ماه امسال تعداد ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که زمینه اشتغال به کار یک میلیون و ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: تاکنون ۲۷۳ سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی انجام شده که منجر به ایجاد ۱۱ هزار و ۲۵۱ شغل شده است، همچنین ۲۱ شرکت مدیریت صادرات برای ارائه خدمات برای توسعه صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط شکل گرفته و ۸۳ کنسرسیوم صادراتی مورد حمایت ما است که این کنسرسیوم‌ها در سال‌جاری ۲۴ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.
معاون وزیر صمت تصریح‌کرد: در سال‌جاری ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها به انجام رسید که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی