صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

تأمین بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا کنون بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.
 مالکی افزود: حدود ۱۲ هزار هکتار در توافق با مالکان بخش خصوصی و نیرو‌های مسلح اجرایی شده است که باید مراحل مورد نظر را در استان‌ها برای الحاق یا شهرک‌سازی طی کند.
وی درباره نحوه تأمین زمین در توافق با نیرو‌های مسلح گفت: در این روش زمین تحت اختیار نیرو‌های مسلح برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و سازمان هم امور مربوط به الحاق و تعیین کاربری را انجام می‌دهد. مالکی افزود: آنچه پس از کسر خدمات و کاربری‌های آموزشی و درمانی از خالص مسکونی باقی می‌ماند، 50 درصد در اختیار صاحب زمین یعنی نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرد تا با تأمین مالی از سوی خود به تأمین مسکن برای کارکنان نیرو‌های مسلح اقدام کنند.
وی ادامه داد: 50 درصد هم در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار می‌گیرد تا برای سایر متقاضیان استفاده شود.
مالکی خاطرنشان کرد: همچنین آمادگی توافق با همه صندوق‌ها مثل صندوق بازنشستگی و صندوق تأمین اجتماعی وجود دارد و توافقاتی هم انجام شده تا از اراضی در اختیار خود برای تأمین مسکن کارگران و کارمندان استفاده کنند.

بهره‌برداری از ابرپروژه بندری در دهه فجر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح اسکله بندر شهید رجایی با ظرفیت 18 هزار و 600 TEU کانتینر همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: کشور فاقد شرکت صلاحیت‌دار در بخش تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی است.
علی اکبر صفایی از بهره‌برداری اسکله با ظرفیت 18 هزار و 600 TEU کانتینر بندر شهید رجایی طی ایام دهه فجر تا اوایل اسفندماه امسال خبر داد و افزود: در زمان حاضر 300 فروند کشتی اقیانوس‌پیما و 2 هزار و 500 دستگاه تجهیزات مخابراتی در حوزه حمل و نقل دریایی داریم.
وی با بیان اینکه 85 تا 90 درصد تجارت جهان از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، افزود: سالانه حدود 11 میلیارد تن کالا در دنیا جابه‌جا می‌شود که سهم کشورمان طی 10 ماه امسال 184 میلیون تن بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت خاص ایران و واقع شدن در مسیر ترانزیتی دلیل این سهم کم را مهیا نبودن برخی زیرساخت‌ها و دور زدن شرکت‌های چندملیتی عنوان کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی