صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

«ایران» از بازار سهام گزارش می‌دهد

کاهش روند نزولی شاخص کل

خروج پول حقیقی از معاملات خرد ادامه پیدا کرد

گروه اقتصادی‌/ با وجود آنکه روز یکشنبه شاخص کل بورس 17 هزار واحد کاهش ارتفاع را تجربه کرده بود، اما روز دوشنبه سبزپوشی گروه‌های بانکی، انبوه‌سازی و فرآورده‌های نفتی باعث شد تا از روند نزولی شاخص کل کاسته شده و این شاخص در نهایت با کاهش 2 هزار واحدی به معاملات خود پایان دهد.
آغاز معاملات روز دوشنبه 17 بهمن 1402 در پی افزایش فشار عرضه بر تقاضا با کاهش شاخص کل بورس همراه بود اما در ساعات پایانی معاملات با افزایش نسبی تقاضا از روند نزولی آن کاسته شد تا در نهایت با ثبت بازدهی منفی 0.15 درصد و 2 هزار و 300 واحد کاهش نسبت به روز قبل و در ارتفاع یک میلیون و 537 هزار و 800 واحد آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ارتفاع 2 هزار و 900 واحدی در سطح 476 هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل فرابورس در این روز با ثبت بازدهی منفی 0.58 درصد و کاهش 117 واحدی در ارتفاع 19 هزار و 920 واحدی به معاملات خود پایان داد.
مطابق آمار در روز دوشنبه، از مجموع 400 نماد معامله‌شده در بازار بورس، 160 نماد با تغییرات قیمتی مثبت و 240 نماد با تغییرات قیمتی منفی نسبت به قیمت پایانی روز قبل معاملات خود را به پایان رساندند و در بازار فرابورس نیز از مجموع 375 نماد مورد معامله، 146 نماد با تغییرات قیمتی مثبت و 229 نماد با تغییرات قیمتی منفی همراه بودند.
بر اساس گزارش‌ها نماد‌های فملی، فولاد، وبملت و وتجارت بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای میدکو و شپدیس بیشترین تأثیر منفی در شاخص کل بورس و نماد‌های بپاس، آریا، زاگرس، وهور، پخش، خدیزل و غصینو بیشترین تأثیر منفی بر شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.
همچنین نماد‌های اردستان، خگستر، وبملت، شستا، وساخت، وتجارت و شتران بیشترین تراکنش در بازار بورس و نماد‌های ثجنوب، فروژ، دی، گدنا، کرمان، فرابورس و ثالوند بیشترین تراکنش در بازار فرابورس را به خود اختصاص دادند. در همین راستا در این روز تعداد 62 نماد در بالاترین قیمت مجاز روزانه خود در صف خرید بوده و در مقابل 105 نماد در صف فروش قرار داشتند.
بر اساس آمار، ارزش معاملات خرد روز دوشنبه به 4 هزار و 846 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل با 16 درصد کاهش همراه بوده است. بر همین اساس بازار سرمایه در این روز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ 392 میلیارد تومان از معاملات خرد بوده و ورود 77 میلیارد تومان به صندوق درآمد ثابت را به ثبت رساند. از این حیث، گروه‌های انبوه‌سازی، صندوق‌ها، محصولات غذایی و سیمان همچنین نماد‌های بیشترین ورود پول حقیقی و گروه‌های بانک، فلزات اساسی، نفتی و شیمیایی بیشترین خروج پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.
جستجو
آرشیو تاریخی