صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه چه خبر؟

متهمان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)
در آستانه محاکمه
 خبر اول اینکه، با صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ۵ متهم پرونده حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) بزودی پای میز محاکمه حاضر خواهند شد. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام‌ سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در کیفرخواست صادر شده اتهام این افراد محاربه، افساد فی الارض، بغی و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است، اظهار داشت: متهمان با رصد اطلاعاتی و همکاری مشترک نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در شهرهای مختلف کشور دستگیر شدند و همگی تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند. وی با اشاره به اینکه آخرین متهم پرونده حمله تروریستی به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ(ع) در اواخر آذر ماه دستگیر شد، گفت: رسیدگی به بخشی از این پرونده در صلاحیت محاکم انقلاب اسلامی تهران است.
گفتنی است در حمله تروریستی چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ به حرم مطهر شاهچراغ(ع) ۱۳ نفر از خادمان و زائران به شهادت رسیدند. در شب حادثه مهاجم مسلح در درگیری با مأموران کشته شد و در ادامه تعداد دیگری از متهمان مرتبط با این اقدام تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.
بحرین: آماده تمام گزینه‌ها در برابر ایران هستیم!
 خبر دیگر اینکه، «خلیفه بن احمد آل خلیفه» فرمانده کل ارتش بحرین در اظهاراتی به گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت.
بنابر گزارشی که دیروز در رسانه‌های بحرینی از جمله روزنامه «الوطن» منتشر شده، فرمانده کل ارتش بحرین با اتهام‌پراکنی علیه ایران مدعی شد: «ما به رژیم ایران به علت تهدید و تروریسم مستمر علیه کشورهایمان در [حاشیه] خلیج [فارس] اعتماد نداریم.» به گزارش فارس، خلیفه بن احمد در ادامه ضمن متهم کردن ایران به ناامن‌سازی و بی‌ثبات کردن منطقه، گفت که ایران باید «از سیاست‌های خصمانه خود» دست بردارد. طبق این گزارش، او همچنین ادعا کرد: «شورای همکاری کشورهای عربی خلیج [فارس] قادر به برخورد با ایران به‌ شیوه‌های مختلف هستند و ما برای تمام گزینه‌ها آماده‌ هستیم.» او همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تروریستی خواندن انصارالله یمن  و متهم کردن آنها به «ویرانی منطقه»، مدعی شد که آنها طرح‌های ایران را اجرا می‌کنند. خط و نشان کشیدن مضحک این مقام نظامی آل‌خلیفه برای ایران در شرایطی انجام شده که ده‌ها سال است امریکا و رژیم صهیونیستی که اکنون در ارتباط نزدیک با رژیم دیکتاتوری بحرین به سر می‌برند، جرأت نزدیک شدن به اقدام نظامی علیه کشورمان را نداشته و ماجراجویی‌های آنها با پاسخ قاطعانه و پشیمان‌کننده تهران مواجه شده است.
دلتنگی حزب تروریستی کومله برای واکنش سخت ایران
 دست آخر اینکه، «عبدالله آزربار» عضو دفتر سیاسی حزب تروریستی کومله به گفت‌و‌گو با شبکه سعودی العربیه نشست. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص خواسته ایران و دولت عراق در خصوص دور شدن تروریست‌ها از مرزهای ایران و خلع سلاح آنها گفته است: «هرگز تسلیم تصمیمی که خواهان خلع سلاح و زندگی اجتماعی ما در پایگاه‌های سازمان ملل است، نخواهیم شد؛ ما مستقیماً با دولت اقلیم کردستان در ارتباط هستیم نه دولت مرکزی عراق!» وی در حالی با وقاحت از عدم حرف شنوی از دولت عراق و ایران سخن گفته است که پیش از این مقامات کشورمان از ادامه عملیات‌های نظامی علیه تروریست‌ها در صورت عدم تمکین به شروط ایران سخن گفته بودند. همچنین دولت عراق نیز اعلام کرده بود با اقلیم کردستان به توافقی در این خصوص دست یافته و نیروهای دولت عراق برای تأمین امنیت مرزها گسیل یافته‌اند. به نظر می‌رسد در صورت عدم توجه کامل به خواسته‌های ایران پاسخ‌های سختی در انتظار تروریست‌های حاضر در اقلیم وجود داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی