صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبــــار

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت مطرح کرد
قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
در برگزاری موفق جشنواره فجر
آیت‌الله رئیسی روز گذشته در جلسه هیأت دولت با اشاره به برخی تلاش‌های صورت گرفته برای کمرنگ و کم‌رونق شدن جشنواره‌های فرهنگی و هنری ایام دهه مبارک فجر، از اهتمام مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری موفق این رویدادها قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور با بیان اینکه جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها نباید مسئولان را از کار و تلاش بازدارد، گفت: جریان انقلابی فعال در عرصه‌های فرهنگی و هنری، با همت و قوت تلاش کرده‌اند جلوه‌ای از هنر انقلابی را به نمایش بگذارند که این تلاش‌ها ارزشمند و ستودنی است. آیت‌الله رئیسی در ادامه با تأکید بر اهمیت مولدسازی دارایی‌های دولت، تبیین ابعاد و دستاوردها و رفع شبهات درباره مصوبه اخیر شورای هماهنگی سران قوا را ضروری دانست. همچنین استاندار آذربایجان غربی با حضور در جلسه هیأت دولت گزارشی از سفر رئیس جمهور به شهرستان خوی و نیازمندی‌های منطقه را مطرح کرد که رئیس جمهور پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان و مساعدت برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده مردم و استمهال بازپرداخت وام‌های دریافتی را کمکی برای آسیب‌دیدگان دانست. آیت‌الله رئیسی ضمن تشکر از خدمات انجام شده از سوی نیروهای هلال احمر و نیروهای مسلح و بسیج در زمینه امدادرسانی و اسکان اضطراری، بر ضرورت بازسازی و نوسازی مسکن مردم تأکید کرد.

در مراسم تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های
امام خمینی(ره) تأکید شد
بیعت‌ با امام یادآور مسئولیت در برابر مردم
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری جلسه علنی دیروز در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور یافتند و با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدا تجدید میثاق کردند. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس طی سخنانی در این مراسم با تأکید بر اینکه بنیان این انقلاب مردم هستند و اگر می‌خواهیم مسیر امام(ره) را به درستی پیش ببریم و از راه شهدا بازنمانیم باید به تعبیر رهبر عزیزمان لحظه‌ای از مردم غفلت نکنیم، گفت: بدون شک این بیعت‌ یادآوری و تذکر به ما مسئولان بویژه مجلس است که در مقابل مردم مسئول هستیم. وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید با مبانی امام(ره) در مسیر ارزش‌ها پیش برویم، افزود: امام زنده است زیرا به ما یاد داد ما مسئولان وظیفه داریم به درستی دشمن‌شناس باشیم و همه وظایفمان را به‌صورت متوازن در اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی، محیط‌زیست، سیاست داخلی و خارجی و قانون اساسی انجام دهیم و گزینشی عمل نکنیم. رئیس مجلس همچنین در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس نیز با اشاره به حضور هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، با بیان اینکه مجالس کشورهای اسلامی با قاطعیت، مداخله پارلمان اروپا در مسائل داخلی کشورهای مسلمان از جمله مسائل کشورمان را رد کردند، امیدواریم کشورهای اسلامی با وحدت و همدلی با توجه به ظرفیت‌های بزرگ و متنوع خود بیش از گذشته در جهت ایجاد قدرتی جدید در نظم جدید جهانی حرکت کنند.
تعیین ساز کار اخذ مالیات از عایدی سرمایه
نمایندگان روز گذشته در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با ماده 15 این طرح با 158 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه سازکار اخذ مالیات از عایدی سرمایه را مشخص کردند. براساس این مصوبه در هر سال مجموع عایدی سرمایه دارایی‌های موضوع ماده(4) این قانون که به «اشخاص غیرتجاری» تعلق دارند، با نرخ ماده (131) این قانون مشمول مالیات می‌شود. نمایندگان مجلس همچنین در جریان اصلاح طرح اصلاحی برخی احکام قوانین مالیاتی نحوه و موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه و نیز شرایط تعویق پرداخت آن را مشخص کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد
رونمایی از فناوری با قابلیت فرآوری اورانیوم
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به استان یزد و همزمان با ایام مبارک دهه فجر از پروژه‌های مجتمع پرتوفرایند ایران مرکزی (یزد) رونمایی کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه متخصصان این سازمان ‌به فناوری سولفورزدایی از محصولات نفت و گاز دست یافتند، گفت که این فرآیند موجب ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.
به گزارش تسنیم، اسلامی درباره ساخت دستگاه عصاره‌گیر مایکروویو پارس اسانس هم توضیح داد: این فناوری در حوزه بهداشتی و نیز بخش‌های دارو و درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به تولید و بهره‌برداری از پودر بندآورنده خون توضیح داد: این پودر در عمل‌های جراحی، مجروحان جنگ و حوادث و بلایا به‌شدت کاربرد دارد و جزو مواردی است که به‌دلیل تحریم‌ها قادر به واردات آن نبودیم و با توجه به نتایج ناشی از انجام فرایند و آزمایش‌های بالینی امیدواریم پروانه تولید آن پس از گذراندن مراحل قانونی، از سوی سازمان غذا و دارو صادر شود و این محصول در اختیار افراد جامعه قرار گیرد. معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پودر سوپرجاذب است که در صنایع بهداشتی و تولید پوشک و... کاربرد دارد؛ به‌دلیل تحریم‌ها، مواد سوپرجاذب به کارخانه‌ها و تولیدکننده‌های ایرانی فروخته نمی‌شود و بسیاری از کارخانه‌ها در زمینه تأمین این مواد دچار مشکل شده‌اند که پس از اطلاع از این شرایط، تحقیقات در زمینه تولید مواد سوپرجاذب در اولویت سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اکنون شاهد به نتیجه رسیدن تحقیقات و تولید این مواد با تکیه بر دانش و توان داخلی هستیم و از این پس مواد سوپرجاذب به‌صورت انبوه در داخل کشور تولید خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی