صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۶

اخبـــــار

وزیر بهداشت:
۹۸ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۹۸ درصد از داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: ۲۵ درصد از حوزه دانش‌بنیان کشور در بخش سلامت فعال است.
بهرام عین‌اللهی روز شنبه در آیین افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) میامی در شرق استان سمنان افزود: در حوزه بهداشت و درمان و در تمامی شاخص‌های این حوزه جمهوری اسلامی ایران با فاصله، از کشورهای منطقه خاورمیانه پیشتاز است.
وی با بیان اینکه بزرگترین ثروت ایران در حوزه سلامت نیروی انسانی بسیار خوب و توانمند است، ابراز کرد: حضور کارشناسان حوزه سلامت در مناطق محروم از دستاوردهای مهم نظام است. عین اللهی اظهار کرد: طی فعالیت دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.
وی با بیان اینکه هفت هزار و ۸۰۰ تخت نیز بزودی اضافه خواهد شد، افزود: طی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۸۵۰ طرح بهداشتی به بهره‌برداری رسید و تعداد ۲ هزار طرح بهداشتی دیگر نیز در آینده افتتاح می‌شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طی ۱۶ ماه فعالیت دولت مردمی، افزون بر ۶ میلیون نفر از مردم زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. به گفته وی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۰۰ شهید در روزهای همه‌گیری کرونا تقدیم سلامت کشور کرد.
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به‌دنبال این هستیم که هزینه خدمات بستری به حداقل رسیده  یا رایگان شود چرا که این یکی از راه‌های مناسب برای ارتقای سلامت مردم است. عین‌اللهی تأکید کرد: پزشک خانواده فقط برای درمان نیست بلکه برای تشخیص و پیشگیری از هر نوع بروز بیماری احتمالی در خانوار با عزت ایرانی است.
وزیر بهداشت بخشی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران را مربوط به حوزه سلامت توصیف و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی وضعیت ایران با جمعیت ۳۰ میلیون نفری به گونه‌ای بود که در همه عرصه‌ها بویژه حوزه سلامت وابستگی کامل به غرب داشت.
عین‌اللهی با تأکید بر اینکه امروز قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه غرب آسیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امروز علی رغم همه تحریم‌های ناجوانمردانه نه تنها نیازهای خود را در حوزه درمان برطرف می‌کنیم بلکه مردم دیگر کشورها نیز برای درمان به ایران سفر می‌کنند.
وی سرمایه اجتماعی را بزرگترین سرمایه و ثروت واقعی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ رشته پزشکی و پیراپزشکی و سلامت در کشور وجود ندارد که ما در آن فاقد نیروی انسانی کافی و با کیفیت باشیم.

وزیر آموزش و پرورش:
عملیات مقاوم سازی و ترمیم مدارس خوی بزودی آغاز می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: ترمیم و مقاوم‌سازی مدارس خوی در دستور کار است و بزودی این اقدام عملیاتی می‌شود.
یوسف نوری روز شنبه ۱۵ بهمن ماه در بدو ورود به شهرستان زلزله زده خوی و بازدید از مدارس شهرستان افزود: تعدادی از مدارس خوی آسیب جدی دیدند و تخریبی هستند و تعدادی نیازمند مقاوم‌سازی و ترمیم هستند و دیروز معاون نوسازی مدارس کشور در این منطقه حضور داشتند و مقرر شده تا بزودی اقدامات عملیاتی در این راستا شروع شود. وی گفت: چادرهای مدرسه‌ای بزودی دایر می‌شود تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند.

جستجو
آرشیو تاریخی