صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

حال خوب این روزهای موسیقی

گروه فرهنگی: این روزها حوزه موسیقی حال وهوای بهتری دارد و هنرمندان این عرصه، آرام آرام فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. از انتشار آلبوم و تک‌آهنگ گرفته تا رونق دوباره کنسرت‌های موسیقی که موجب شادی و شعف مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی شده است.
از «شانس آخر» تا تولید موسیقی‌هایی به نام و به یاد پدر
رضا صادقی خواننده نام‌آشنای موسیقی پاپ، پس از اعلام کنسرت تازه‌اش با شعار«کنسرتی از مردم برای مردم خوی»، که 25 بهمن ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزارمی شود، چند روز مانده به اجرای برنامه‌اش، قطعه‌ای را در جهت قدردانی از همراهی مردم برای همیاری با مردم زلزله‌زده خوی، منتشر کرد. عنوان این اثر «شانس آخر» نام دارد با ترانه‌ای از محمد مبارکی به آهنگسازی مهدی منافی و تنظیم و میکس‌مستر مجید ملوندی.
مهدی مدرس دیگرخواننده موسیقی پاپ هم 13 بهمن ماه کنسرت تازه‌اش را با گلچینی از آثارش، در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار کرد و از مردم به خاطر حمایت‌های‌شان در برگزاری این برنامه تشکر کرد.
مدرس درباره این کنسرت در صفحه مجازی‌اش نوشته بود: «بیشتر از یک سال بود که تصمیم داشتیم این کنسرت را در این سالن اجرا کنیم (یک کنسرت هال واقعی و بزرگ) و هر بار به دلایلی اجرا نکردیم که به لطف خدا و محبت شما این بار با قدرت اجرا می‌کنیم. کاملاً درک می‌کنم که از لحاظ اقتصادی همه دچار مشکل هستیم و قیمت بلیت‌های کنسرت‌ها بالاست و تصمیم گرفتیم برای این اجرا قیمت‌گذاری منطقی انجام بدهیم که همه عزیزان‌مان بتوانند بلیت تهیه کنند. ممنون که مثل همیشه حمایت‌مان می‌کنید.»
غلامرضا صنعتگر هم به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر نماهنگ‌ «پدر» را با آهنگسازی محمدرضا چراغعلی منتشر کرد. در این نماهنگ سکانس‌هایی از فیلم‌های سینمای ایران با موضوع پدر به نمایش گذاشته شده است.
نماهنگ‌ «پدر» تولید مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی است و به پدران و مردان ایران زمین تقدیم شده است.
همچنین به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمؤمنین(ع) موسیقی ملل افغانستان و تاجیکستان با حضور بزرگان موسیقی کشور افغانستان در فضای پیرامونی برج آزادی برگزار شدکه با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد. عرفان طهماسبی از خوانندگان خوش‌آتیه موسیقی ایران نیز که با حضور در مجموعه تلویزیونی «عصر جدید» فصل تازه‌ای از خوانندگی خود را آغاز کرد، تازه‌ترین تک‌آهنگ خود را پیش روی مخاطبان قرار داد. تک‌آهنگ «بی من» عنوان تازه‌ترین اثر عرفان طهماسبی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان است که با حضور در مجموعه تلویزیونی «عصر جدید» شبکه سه سیما به شهرت رسید. در این تک‌آهنگ که توسط مؤسسه «آوای هنر» منتشر شده، محمد اصلانی ترانه‌سرا، حامد دهقانی به‌عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده و حمید حاتمی میکس و مسترینگ اثر بوده‌اند. موسیقی تیتراژ سریال «نجلا» و تک‌آهنگ‌های «کجایی»، «مترسک»، «گل مهتاب» و «خیال» از جمله آثاری است که طی ماه‌های گذشته توسط عرفان طهماسبی منتشر شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی