صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

اجرای نهضت ملی مسکن در همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه با اعلام اینکه تعیین تعرفه خدمات مهندسی با رعایت ملاحظات مردمی و همچنین برآورد انتظارات مهندسان انجام می‌شود، بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فضای همدلی و در همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان تأکید کرد. هادی عباسی گفت: یکی از اولویت‌های معاونت مسکن و ساختمان، استقرار کامل ساختار نظام مهندسی ساختمان بود که در این خصوص به شکل ویژه پیگیری‌ها از طریق وزیر راه و شهرسازی انجام شد. وی با تأکید بر اینکه اجرای پروژه طرح نهضت ملی مسکن با فضای همدلی امکانپذیر است، افزود: درخصوص مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در موضوع افزایش تعرفه تأکید ما این است که باید ملاحظات مردم نیز در این خصوص لحاظ شود. وی تصریح کرد: انباشتی از مسائل وجود دارد که به ترتیب اولویت در تفاهم با سازمان نظام مهندسی ساختمان حل خواهد شد.
 
تخصیص ۲۵ هزار هکتار اراضی برای نهضت ملی مسکن
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی در کشور تخصیص داده شده است. فرزانه صادق مالواجرد با اشاره به اقدامات ویژه در طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در مباحث مختلف این طرح بررسی‌های متعدد و کار کارشناسی انجام شد و تمام مسائل و موضوعات زیست محیطی، اجتماعی، زیرساختی در آن دیده شده است. وی افزود: پروژه مسکن مهر یک ابرپروژه بوده است ولی تلاش کردیم آسیب شناسی‌ای که در این پروژه انجام شد در پروژه نهضت ملی رفع کنیم.  معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی در کشور تخصیص داده شده است، مطرح کرد: واگذاری زمین، آپارتمان و اساساً خانه‌دار کردن مردم یک اتفاق بزرگ است.  وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان یک نسخه واحد را برای تمام کشور عملیاتی کرد، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی در نهضت ملی مسکن این است که حتی الامکان تعداد طبقات در پروژه‌های ویلایی‌ساز را کاهش دهیم.  صادق در بخش دیگری از سخنانش الحاقات زمین روستایی را مدنظر قرار داد و گفت: دغدغه اصلی در این موضوع باید کاری باشد که به ساخت مسکن و تحویل آن به افراد واجد شرایط منتهی شود.  معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه تنوع ساخت مسکن وجود دارد، تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری در تأمین زمین و ساخت مسکن در حال انجام است ولی باید مراقب باشیم سوداگری در این پروژه شکل نگیرد.  وی با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهرها قلب تپنده شهرها هستند، یادآور شد: در بافت فرسوده باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود، چراکه در این مناطق که هویت اصلی شهرها هستند دارای مسائل و مشکلات بسیاری هستیم.
 
ساخت دو شهرک ۴۰ هزار نفری در استان تهران
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: مسئولیت اجرای شهرک «اعتمادیه» در غرب و «خوارزمی» در شرق استان تهران به شرکت عمران اندیشه واگذار شده است. مهدی مسلم‌خانی گفت‌:  ظرفیت هریک از شهرک‌های اعتمادیه و خوارزمی ۴۰ هزار نفر است و قرار است در این دو شهرک، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی