خوشحالی داور بین‌المللی والیبال از بازگشت به رویدادها

شاهمیری: می‌دانستم اما فکر نمی کردم به این زودی


مهری رنجبر/ فرهاد شاهمیری، اولین داور بین‌المللی درجه A ایران در فدراسیون جهانی والیبال، بعد از دوری دوساله، با ناظر داوری لیگ ملت‌ها  برمی گردد.  او که بعد از سال‌ها قضاوت در دنیای والیبال و رقابت‌های مهم، بازنشسته شده بود، دوباره دعوت به کار شد. این بار البته نه برای قضاوت که برای نظارت بر داوران در هفته سوم لیگ ملت‌های مردان به میزبانی فیلیپین. فدراسیون جهانی والیبال امسال چهار داور ایرانی را برای لیگ ملت‌های 2023 زنان و مردان  دعوت کرده است.  
ابراهیم فیروزی و علیرضا قریب برای قضاوت، محمد شاهمیری ناظر داوری و مسعود یزدان‌پناه داور ویدئوچک در لیگ ملت‌های مردان و زنان 2023 هستند.ابراهیم فیروزی داور بین‌المللی درجه A ایران از 13 تا 18 تیرماه سال آینده هفته سوم لیگ ملت‌های مردان در فیلیپین سوت می زند، درست جایی که  محمد شاهمیری  اولین داور بین‌المللی درجه  A ایران، ناظر داوری در رقابت‌های سطح بالا را تجربه می‌کند؛ اتفاقی که شاهمیری بابت آن خیلی خوشحال است. او به خبرنگار «ایران» می گوید:« دعوتم برای ناظری داوری در هفته سوم لیگ ملت‌های 2023 مردان،اتفاق خیلی خوبی است. خوشحالم که بعد از دو سال دوری دوباره به جمع داوران والیبال دنیا برمی‌گردم.»
داور بین‌المللی والیبال حدس می زده دعوت به کار شود اما نه به این زودی:« من در غرب آسیا نفر اول هستم و بعد هم به دلیل ارتباطم با FIVB می دانستم دعوت می‌شوم اما نه به این زودی. البته این پروسه هم 20 ساله است. اگر فدراسیون مثل قبل حمایتم کند، من عضو کمیته داوران FIVB هم می شوم چرا که شانس زیادی برای آوردن رأی در انتخابات FIVB دارم.»
شاهمیری دعوت از سه داور دیگر به جز خودش برای قضاوت و داوری ویدئوچک در لیگ ملت‌ها را اتفاق خیلی خوبی می‌داند و می‌گوید:«زمانی من تنها داور ایرانی در مسابقات بین‌المللی سطح بالا بودم ، اما حالا چهار داور داریم که اتفاق خیلی خوبی است.»
علیرضا قریب داور بین‌المللی ایران با کاتاگوری B1 در هفته سوم لیگ‌ ملت‌های2023 زنان به میزبانی بانکوک تایلند قضاوت می‌کند.مسعود یزدان‌پناه  داور ویدئوچک هم هفته‌های دوم و سوم لیگ ملت‌های زنان به میزبانی کره‌جنوبی و هنگ‌کنگ حضور دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی