توقف پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ برتر با اخراج بیرانوند

سپاهان کولاک کرد و صدرنشین شد

گروه ورزشی/  هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، دیروز با برگزاری 4 بازی آغاز شد. از ساعت 14 تراکتور و فولاد در ورزشگاه یادگار امام(ره) برابر هم قرار گرفتند که این بازی 1-0 به سود سرخپوشان تبریزی‌ به پایان رسید. در این دیدار، هادی محمدی (10+90) روی سانتر ریکاردو آلوز و با یک ضربه سر برای تراکتور گلزنی کرد تا شاگردان پاکو خمز، در روزی که جواد نکونام به دلیل محرومیت روی نیمکت فولاد نبود، به یک برد ارزشمند دست پیدا کنند. ملوان هم از ساعت 15 در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر نساجی قرار گرفت و موفق شد حریف قائمشهری‌اش را با گل سجاد بازگیر (49)، 1-0 شکست دهد تا شاگردان مازیار زارع باخت هفته قبل‌شان را جبران کنند. اما در یکی از مهم‌ترین بازی‌های دیروز، سپاهان از ساعت 15 در ورزشگاه نقش جهان، پذیرای گل‌گهر بود و موفق شد میهمانش را با نتیجه پر گل 4-1 درهم بکوبد. در این دیدار، شهریار مغانلو (9 و 67)، فرشاد احمدزاده (1+45) و رامین رضاییان (78) برای سپاهان و کی‌روش استنلی (82) برای گل‌گهر گلزنی کردند تا شاگردان مورایس به یک برد ارزشمند دست پیدا کنند و شاگردان امیر قلعه‌نویی هم شکست سختی را تجربه کنند. این در حالی بود که امید نورافکن در این دیدار در دقیقه 49 کارت زرد دومش را گرفت  و اخراج شد سپاهان 10 نفره به این پیروزی دست یافت.
توقف سرخ‌ها در روز اخراج بیرو
در آخرین دیدار دیروز هم پرسپولیس و آلومینیوم از ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند که قضاوت این بازی را مرتضی منصوریان برعهده داشت. یحیی گل‌محمدی در این مسابقه، پرسپولیس را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، امید عالیشاه، شیخ دیاباته و محمد عمری به میدان فرستاد تا به این ترتیب، کامیابی‌نیا و دیاباته به ترکیب اصلی اضافه شوند. در این شرایط، با قرار نگرفتن علی نعمتی در ترکیب اصلی، امیری به دفاع چپ رفت و کامیابی‌نیا هم جای سینا اسدبیگی را در جمع 11 نفره سرخ‌ها گرفت. سیدمهدی رحمتی هم آلومینیوم را با ترکیب حسین پورحمیدی، سیدمهران موسوی، امیرمحمد هوشمند، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، سیدمحمداحسان حسینی، مصطفی احمدی، علیرضا نقی‌زاده، امین جهان‌کهن، هانسل زاپاتا و محمدرضا آزادی روانه میدان کرد.
سرخپوشان پایتخت در شرایطی این دیدار را آغاز کردند که با توجه به حضور هواداران‌شان روی سکوها پس از مدت‌ها، امیدوار بودند تا باخت هفته قبل برابر فولاد را جبران کنند. دقیقه ۹، یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه برای پرسپولیس به دست آمد که شوت خطرناک عالیشاه را پورحمیدی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد. در سمت مقابل و دقیقه ۱۵، با سانتر کرنر توسط جهان‌کهن، آزادی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه سر او از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از آن بازی در میانه میدان دنبال شد تا اینکه دقیقه ۳۹، دیاباته در محوطه جریمه صاحب توپ شد و این فرصت را داشت دروازه را تهدید کند، اما تعادلش به هم خورد و بازیکنان پرسپولیس معتقد به خطای پنالتی بودند اما داور رأی به ادامه بازی داد. درخصوص این صحنه، تورج حق‌وردی و نوذر رودنیل معتقد بودند که داور باید پنالتی می‌گرفت اما ابراهیم میرزابیگی و حیدر سلیمانی چنین نظری نداشتند. اما مهم‌ترین اتفاق نیمه اول  در دقیقه ۴۳ رخ داد که بیرانوند در یک موقعیت مشکوک‌ به آفساید، فخرالدینی را که به سمت دروازه پرسپولیس حمله کرده بود در بیرون از محوطه جریمه متوقف کرد و داور هم گلر پرسپولیس را با کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج کرد تا میزبان 10 نفره شود. این موضوع با اعتراض بیرانوند، بازیکنان پرسپولیس و کادر فنی این تیم مواجه  و باعث شد تا حدود 9 دقیقه بازی متوقف شود. درباره این صحنه هم کارشناسان داوری که نام‌شان ذکر شده، اعلام کردند اخراج بیرانوند صحیح بوده اما این اتفاق در موقعیت آفساید رخ داده است و کمک داور به خاطر جای‌گیری اشتباه متوجه آن نشد. در ادامه احمد گوهری در دقیقه 5+45 به جای عالیشاه به میدان آمد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
پرسپولیس نیمه دوم را با دو تغییر آغاز کرد و اسدبیگی و عیسی آل کثیر به جای کامیابی‌نیا و دیاباته وارد زمین شدند. پس از اینکه حدود 20 دقیقه از نیمه دوم در میانه میدان دنبال شد، دقیقه 66، ترابی از سمت چپ  به محوطه جریمه آلومینیوم نفوذ کرد و نقش برزمین شد که پرسپولیسی ها روی این صحنه هم معتقد به پنالتی بودند. حق وردی، سلیمانی و رودنیل، کارشناسان داوری معتقدند این صحنه باید پنالتی اعلام می شد اما میرزابیگی چنین نظری نداشت.  دقیقه ۷۰ نقی‌زاده از سمت راست ارسالی را به محوطه جریمه انجام داد و حسینی می‌توانست دروازه را باز کند، اما ضربه سر او با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۷۶ هم ترابی پس از انجام حرکتی تکنیکی، توپ را در محوطه جریمه به سرلک رساند و او در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما امیر نوری از راه رسید و توپ را به کرنر فرستاد. دقیقه ۸۰، آزادی در محوطه جریمه موقعیت خوبی برای گلزنی به دست آورد که شوت ابتدا توسط مدافع پرسپولیس دفع شد و سپس با واکنش عالی گوهری برگشت داده شد و در ادامه مهاجم آلومینیوم توانست دروازه را باز کند اما داور آن را خطا روی دروازه‌بان اعلام کرد. دقیقه ۸۳، شوت خطرناک آل‌کثیر از داخل محوطه جریمه را حسین پورحمیدی با واکنشی زیبا دفع کرد. دقیقه 88 سروش رفیعی به جای ترابی به میدان آمد. با این حال، پرسپولیس به هدفش نرسید و این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس با این نتیجه 36 امتیازی شد و با توجه به برد سپاهان و 36 امتیازی شدن این تیم، صدر جدول را با تفاضل گل کمتر به زردپوشان اصفهانی واگذار کرد تا رقابت در هفته‌های آینده فشرده‌تر شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی