اخبـــــار

 

کلاهبرداری به بهانه کمک به  زلزله  زدگان
گروه حوادث/  معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا درباره ترفند کلاهبرداران سایبری با موضوع «جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای هموطنان زلزله‌زده» هشدار داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ رامین پاشایی  در این باره گفت:  مجرمان سایبری با سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده با تحریک اذهان عمومی و سوء استفاده از نام، اعتبار و شهرت افراد مشهور و نامی کشور تحت عنوان «جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور یاری رساندن به آسیب دیدگان زلزله اخیر در استان‌های شمال غربی کشور، بخصوص شهرستان خوی» از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند، خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت تمایل به اهدای کمک‌های نقدی یا غیرنقدی به مناطق آسیب دیده، موضوع را از طریق سایت‌های رسمی و مراجع قانونی که مجوزهای لازم را دارند و نام و مشخصات و شماره حساب‌های آنها از طریق رسانه‌های ملی و معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود، اقدام کنند.
پاشایی ادامه داد: افراد کلاهبردار با سوء استفاده از این حوادث، با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله زدگان، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) هدایت می‌کنند و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب طعمه‌های خود می‌کنند یا با اعلام شماره حساب‌های شخصی مترصد کلاهبرداری مالی از هموطنان هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه سوءاستفاده از نام و اعتبار افراد شناخته شده و نامی در این فرایند محتمل است به این افراد توصیه کرد مراقب ترفند مجرمان سایبری باشند و در صورت تمایل به مشارکت در  طرح‌های کمک‌رسانی به آسیب دیدگان حتماً با مؤسسات و سازمان‌هایی که دارای اعتبار و وجاهت قانونی هستند، همکاری نمایند.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: افرادی که در این شرایط اقدام به انتشار مطالب کذب و شایعه برای تشویش اذهان عمومی کنند نیز تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.


نجات راننده لودر از بهمن
گروه حوادث/  راننده لودر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان که در زیر بهمن گرفتار شده بود نجات پیدا کرد.
به گزارش مهر، محمدباقر خلفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در این‌باره گفت: راننده لودر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در زمان برف‌روبی در جاده روستایی منطقه وانگه رود واقع در حاشیه جاده کرج - چالوس زیر بهمن گرفتار شده بود که پس از آن نیروهای هلال احمر و راهداری بلافاصله به محل حادثه اعزام و موفق شدند فرد یادشده را نجات دهند. گفتنی است راننده نجات یافته که از ناحیه سر مصدوم شده بود توسط بالگرد اورژانس البرز به بیمارستان منتقل شد.

مرگ دختربچه طبسی در تصادف با مینی بوس
گروه حوادث/  در پی تصادف مینی‌بوس با یک دختر ۶ ساله وی در صحنه تصادف جان باخت.
به گزارش صدا و سیما، سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در این‌باره گفت: در جریان تصادف مینی‌بوس با عابر پیاده در خیابان واعظ طبسی  شهر طبس  دختر ۶ ساله‌ای فوت کرد. خودروی مینی‌بوس پس از پیاده کردن مسافر با کودک برخورد کرده  و بر اساس نظر کارشناسان راهور عدم توجه به جلو از سوی راننده مینی‌بوس علت این حادثه بوده است.

15 مصدوم در واژگونی اتوبوس
گروه حوادث/   واژگونی یک دستگاه اتوبوس با 48 مسافر در محور کردستان - کامیاران منجر به مصدوم شدن ۱۵ سرنشین آن شد.
به گزارش جمعیت هلال احمر، ساعت 3:30 صبح روز چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ گزارش واژگونی اتوبوس در کردستان - کامیاران در گردنه مروارید به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) اعلام شد و پس از آن امدادگران جمعیت هلال‌احمر در این استان در محل حادثه حاضر شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد 15 نفر از سرنشینان این اتوبوس دچار سانحه شده‌اند که 7 نفر از آنها به علت شدت جراحات به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.
علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی