هفته هجدهم لیگ برتر، امروز با تقابل‌های حساس آغاز می‌شود

هدف پرسپولیس؛ حفظ صدر

حامد جیرودی/ هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز با برگزاری 4 مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از جذاب‌ترین آنها  ساعت ۱۴، تراکتور در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز، میزبان فولاد است. شاگردان پاکو خمز، هفته گذشته با هت‌تریک رضا اسدی ذوب‌آهن را شکست دادند تا با 26 امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرند. شاگردان جواد نکونام هم در یک دیدار جنجالی و پرحاشیه، پرسپولیس را با گلی که روبرتو تورس مهاجم اسپانیایی فولاد‌ به ثمر رساند، از پیش‌رو برداشتند تا با 24 امتیاز در رده هشتم باشند. اما حالا شاید سرمربی اسپانیایی تراکتور، بهتر از هر مربی دیگری راه کنترل و مهار مهاجم از لالیگا آمده فولادی‌ها را بداند. این در حالی است که نکونام هم به دلیل اخراج شدن در بازی قبل، محروم است و نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. بازی رفت 2 تیم، با نتیجه 3-2 به سود فولاد به پایان رسید. از ساعت ۱۵، ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی، پذیرای نساجی است تا شاهد تقابل تیم‌های شمالی لیگ برتر باشیم. 2 تیمی که هفته گذشته مقابل مدعیان شکست خوردند. شاگردان مازیار زارع مقابل استقلال 4 گل دریافت کردند تا ملوان بعد از 7 بازی، بازنده شود و با 18 امتیاز در رتبه سیزدهم باشد. شاگردان حمید مطهری هم در قائمشهر، با یک گل مغلوب سپاهان شدند تا سومین بازی بدون بردشان را سپری کنند و با 21 امتیاز در رتبه نهم قرار بگیرند. حالا قوی‌های سپید و تیم شهر خسته در پی این هستند تا با جبران در این بازی، هواداران‌شان را راضی کنند. بازی رفت دو تیم به تساوی 2-2 به پایان رسید. در بازی همزمان هم، سپاهان و گل‌گهر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند تا شاهد جدال این 2 تیم مدعی باشیم. تقابل تیم‌های دوم و سوم جدول، قطعاً دیدنی و جذاب خواهد بود بخصوص اینکه 2 تیم با 24 گل زده گلزن‌ترین تیم‌های لیگ هستند. شاگردان ژوزه مورایس با 3 برد متوالی و 33 امتیاز پشت سر پرسپولیس ایستاده‌اند و این شانس را دارند که به صدر جدول صعود کنند ولی شاگردان امیر قلعه‌نویی با 3 تساوی پیاپی، 30 امتیازی هستند و می‌خواهند جبران کنند. سپاهان این هفته یک وینگر، مهاجم برزیلی به نام ایگور کاتاتو را به خدمت گرفته تا قدرت گلزنی خود را افزایش بدهد و گل‌گهر هم به صورت قرضی سید محمدرضا حسینی بازیکن سابق سپاهان را جذب کرده که حضورشان در این بازی جالب خواهد بود. تقابل دو تیم با تساوی 2-2 خاتمه یافت.
یحیی – رحمتی؛ جدال دوباره استاد و شاگرد
در یکی از بازی‌های جذاب این هفته نیز، پرسپولیس از ساعت 15:45، در ورزشگاه آزادی تهران با آلومینیوم دیدار می‌کند. مسابقه‌ای که 5 هزار تماشاگر می‌توانند آن را از نزدیک تماشا کنند و این موضوع قطعاً بر جذابیت‌های این دیدار می‌افزاید.
 سرخپوشان پایتخت در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که جمعه گذشته در اهواز مغلوب فولاد شدند تا پس از 9 بازی، بازنده شوند و دومین شکست‌شان در لیگ بیست ودوم را متحمل شوند اما با 35 امتیاز در صدر جدول باقی ماندند. با این حال، شاگردان یحیی گل‌محمدی، به خوبی می‌دانند که برای حفظ صدرنشینی‌شان، باید اراکی‌ها را شکست بدهند و اگر امتیاز از دست بدهند، کارشان در ادامه راه لیگ برتر سخت خواهد شد. اما گل‌محمدی بعد از باخت به نکونام، دوباره باید تیمش را به مصاف یک استقلالی دیگر به میدان بفرستد. سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان و کاپیتان سابق آبی‌پوشان که اتفاقاً هم در مدرسه و هم در فوتبال و پدیده، شاگرد یحیی بوده و حالا باید بار دیگر برابر استاد خود قرار بگیرد. تیم تحت هدایت رحمتی، 3 بازی است که بازنده نبوده و در آخرین مسابقه‌اش هم، 3-1 صنعت نفت را شکست داد تا با 24 امتیاز در رده هفتم باشد. ایرالکو تیمی است که در خط دفاعی بسیار مستحکم نشان داده و بعد از پرسپولیس و مس رفسنجان که 7 گل خورده دارند، دومین خط دفاعی برتر لیگ به‌شمار می‌روند. نکته دیگر این بازی، گلرهای آماده 2 تیم هستند. در یک سو، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان آماده ملی‌پوش حضور دارد که با 11 کلین‌شیت بهترین عملکرد را در بین دروازه‌بان‌های لیگ برتر داشته و در سوی دیگر، حسین پورحمیدی که در 10 بازی دروازه آلومینیوم را بسته نگه داشته و دومین گلر برتر لیگ است و رقابت جالبی با بیرو دارد. سروش رفیعی هافبک پرسپولیس که در بازی قبل محروم بود، این هفته می‌تواند بازی کند و احتمال بازی کردن عیسی آل‌کثیر هم وجود دارد. در سمت مقابل، محمود قائد رحمتی هافبک آلومینیوم، مصدوم است و بازی با پرسپولیس را از دست خواهد داد ولی میلاد فخرالدینی مدافع اراکی‌ها که مصدوم بود، به شرایط بازی رسیده است.
پرسپولیس و آلومینیوم، تاکنون 5 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که سرخ‌ها 3 بار و ایرالکو 2 بازی به پیروزی رسیده‌اند. آخرین بازی دو تیم، بازی رفت در اراک بود که 1-0 و با گل میلاد سرلک به سود پرسپولیس به پایان رسید. در این دیدارها پرسپولیس 6 و آلومینیوم 3 گل به ثمر رسانده‌اند. البته آخرین دیدار 2 تیم در تهران، فصل گذشته در جام حذفی رقم خورد که شاگردان رحمتی در آن بازی دست به شگفتی‌سازی زدند و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی 3-2 شکست دادند و حالا باید دید این بازی چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی