صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

خبر در خبر

ایسنا- «مرتضی صفری»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان غربی با تشریح وضعیت آثار تاریخی «خوی» در زلزله‌های اخیر گفت: بخش‌هایی از بازار و ساختمان تاریخی شورای شهر، موزه و چند بنای تاریخی دیگر در خوی بر اثر زلزله ترک خورده‌ و تخریب شده‌اند اما آرامگاه شمس آسیب جدی ندیده است.
تسنیم- «علیرضا انیسی»، معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی ضمن هشدار درباره وقوع فرونشست زمین در پهنه بسیاری از آثار باستانی کشور گفت: لازم است تا وزارت میراث فرهنگی با انجام همکاری با سایر دستگاه‌ها نسبت به تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت و استحکام‌بخشی آثار تاریخی مبادرت ورزد.
ایسنا- «نورالله مرادی»، سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از ارزش‌گذاری خدمات بوم‌سازگان در ۳۰ درصد مساحت کل کشور و پنج استان خبر داد و گفت: امیدوارم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه‌ها را در صد درصد مساحت کشور انجام دهیم، البته در مسیر اجرا مطالعات تکمیلی و تجدیدنظرهایی خواهیم داشت.
ایرنا- «احمد احمدی»، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس گفت: دو تالاب بین‌المللی آجی‌گل و آلاگل این شهرستان به سبب کم بارشی سال آبی قبل و جدید و تخصیص نیافتن حقابه آنها از محل رودخانه اترک و سد شیرین دره به طور کامل خشک شد.
میراث آریا- «فریدون فعالی»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰ پروژه گردشگری به مناسبت دهه فجر در این استان خبر داده و گفت: این طرح‌ها شامل سه اقامتگاه بومگردی، یک هتل آپارتمان، یک مجتمع بین راهی و یک مجتمع تفریحی و گردشگری می‌شود.
میراث آریا- «عطا حسن‌پور»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از آغاز عملیات مرمت و استحکام‌بخشی ۱۰ پل‌ تاریخی استان خبر داده و گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و از محل اعتبارات ابلاغی به منظور حفاظت اضطراری از پل‌های دهگانه و بزرگ لرستان، اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
ایسنا- «علیرضا عباسی»، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواستار توجه این وزارتخانه به حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی شد.
میراث آریا- «فرزاد شریفی»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از تهیه و ارسال ۱۲ پرونده آثار تاریخی فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داده و گفت: اهمیت این میراث نه‌ تنها در ظاهر فرهنگی آن به‌خودی‌خود بلکه در دانش و مهارت‌ها، ارزش‌ اجتماعی و حتی ابعاد اقتصادی است که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی